به گزارش ایرنا، در پیام سفیر الشاد اسکندروف که شامگاه چهارشنبه در آیین پایانی نشست قرآنی جوانان جهان اسلام
در شیراز توسط رئیس مرکز منطقه ای اوراسیای مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی قرائت شد، عنوان شده است: اگر می خواهیم آینده روشن و موفقی داشته باشیم به مردان و زنانی نیازمند هستیم که جرات انجام این کار را داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند.
وی بیان کرد: در سال 2017 میلادی، مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، برنامه پایتختی را در شیراز به طور مشترک آغاز کردند تا از این طریق کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی را متحد و جوانان را توانمند سازند تا هویت خود را اصلاح کنند.
رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی اظهار داشت: بر این باوریم که با تقویت و توانمند سازی جوانان، آینده ملت ها تضمین خواهد شد.
وی، ادامه داد: از جوانان می خواهیم آموزه های قرآن کریم را در خود نهادینه سازند و زندگی خود را با اتکای به این آموزه ها بسازند.
اسکندروف، از وزارت ورزش و جوانان، استانداری فارس و دبیر خانه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام برای برگزاری این جشنواره تقدیر کرد و گفت: بر این باوریم که آنچه امروز به آن دست یافته ایم در جهت اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر مسلمانان خواهد بود.
حیدر علی کامیاب کلانتری، دبیر شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام هم در این آیین بیان کرد: قرآن کلام خدا برای رستگاری انسان هاست و صفا، صمیمیت، صداقت را توصیه می کند و به ما می آموزد که همه مردم از هر قوم و نژاد با هم برادر و برابرند.
در این آیین، نفرات برتر این جشنواره که با شرکت بیش از 10 کشور برگزار شد، معرفی و جوایزی نیز به آنها اهدا شد.
در نشست قرآنی جوانان جهان اسلام که به مدت پنج روز در شیراز برگزار شد، 700 قاری قرآن از بیش از 10کشور شرکت داشتند.
نشست قرآنی جوانان جهان اسلام از پنجم آبان ماه جاری در شیراز آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه داشت.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزار شد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام، شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی جوانان جهان اسلام با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری، ورزشی و برپایی مسابقات قرائت قرآن در ارتباط است.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.