به گزارش ایرنا حجت الاسلام رسول جمشیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری، افزود: با صنعتی شدن جوامع بشری، درختان به عنوان ریه های یک شهر نقش مهمی را در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می کنند.
وی گفت: روز درختکاری بهانه ‌ای برای احترام به محیط زیست و احیا آن است و نشان می دهد که باید با دقت بیشتری از این نعمت و موهبت الهی نگهداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام مردم را به کاشت درخت ترغیب کرده است، اظهار کرد: همانطور که رسول خدا (ص) فرمودند 'کسی که درختی بکارد خداوند متعال نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد'.
امام جمعه چایپاره گفت: کاشتن یک نهال توسط هر عضو جامعه، کشوری با طبیعت زیبا را بوجود می آورد و امری پسندیده است زیرا فعالیت کارخانجات صنعتی و وسایل نقلیه عمومی در سطح شهرهای بزرگ سلامت افراد را تهدید می کند.
حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری نیز گفت: کسی که حاجت برادر مؤمن خود را برآورده کند، مانند کسی است که همه عمرش را به عبادت گذارنده است؛ باید به نیازمندان جامعه کمک کنیم و در آستانه سال جدید تمام اعضای جامعه در کنار هم شاد باشند.
وی با بیان اینکه سیزدهم جمادی‏الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) است، گفت: این روز به نام تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است که فرزند و همسر خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند.
به گزارش ایرنا هر ساله از 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان ' هفته منابع طبیعی' نامگذاری شده که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند 'روز ‌درختکاری' است.
در این روز مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند و با کاشت درخت به استقبال سال نو می روند و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند.
حجت الاسلام رسول جمشیدی تحصیل کرده قم و دارای دکترای علوم حوزوی است؛ شهرستان چایپاره یکی از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی است و با مساحتی حدود 940 کیلومتر مربع در شمال شهرستان خوی قرار دارد و حدود 28 هزار نفر جمعیت شهری را در خود جای داده است.
/30728135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.