حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، افزود: این عزیزان با پیروی از آن حضرت، اسوه های حققیی صبر و ایثار هستند.
وی ادامه داد: آنها با مقاومت و صبر خود نقش مهمی در انجام وظایف الهی و خدمت به نظام دارند، ما وظفیه داریم برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه بیشتر تلاش کنیم.
خطیب نمازجمعه مهریز در ادامه به آغاز هفته احسان و نیکوکاری در ماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از برکات حکومت اسلامی برگزاری جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری است که مردم برای کمک به اقشار محروم جامعه بسیج می شوند، زیرا کمک به مردم از جمله عبادت های مهم است.
محی الدینی افزود: روح انفاق و نیکوکاری به تعبیر مقام معظم رهبری باید در جامعه توسعه پیدا کند و محبوب ترین مومن نزد خداوند منان کسی است که مومن فقیری را در تنگدستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند.
امام جمعه مهریز همچنین به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی(15الی 21اسفند) اشاره کرد و یادآور شد: در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت های بیکران خداوند درختکاری است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز افزود: توجه به حفظ منایع طبیعی و درختکاری نیاز اساسی است و باید فرهنگ آن در جامعه ، بین مردم و خانواده ها روز به روز گسترش یابد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفر مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.