به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: متاسفانه برخی افراد لاابالی با وارد آوردن خسارات به اموال و اماکن عمومی و نیز منازل و اموال مردم، موجب به خطرافتادن امنیت جامعه شدند که با هوشیاری و درایت پلیس این توطئه نقش برآب شد.
وی با اشاره به شهادت ماموران انتظامی و بسیجیان در تامین نظم امنیت در این حوادث ادامه داد: جسارت افراد اغتشاشگر در به خطر انداختن امنیت مردم قابل تحمل نیست.
وی اضافه کرد: تا زمانی که مسائل فرقه ای مخل امنیت جامعه نبوده، فعالیت آنها منعی ندارد لیکن زمانی که امنیت جامعه را به خطر اندازند نباید با این فرقه های اغتشاشگر مدارا کرد و باید ریشه آنها را سوزاند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس گفت: این دانشمند بزرگ اسلامی با بنای رصدخانه مراغه، این شهر را در دنیا مطرح کرد.
آیت الله پورمحمدی افزود: باوجود اینکه از رصدخانه تاریخی مراغه مخروبه ای بیش نمانده لیکن این اثر علمی و تاریخی همواره در کتب تاریخی و علمی سراسر دنیا مورد استناد قرار می گیرد.
وی با اشاره به رسالت مهندسان در جامعه ادامه داد: مهندسان باید در زمینه نظارت بر ساخت و سازها که امنیت جامعه است، اهتمام کرده و در این زمینه احساس مسئولیت کنند.
وی با اشاره به روز امور تربیتی اضافه کرد: مدارس و خانواده ها باید در تربیت اسلامی فرزندان و نسل های آینده، در کنار علم آموزی به این مورد مهم نیز اهتمام داشته باشند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.