به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: زندگی اجتماعی انسان با کمک به همنوعان و نیکوکاری مفهوم می یابد.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: مادرانی که فرزندان و همسران خود را در راه دفاع از انقلاب و اسلام فدا کرده و خم به ابرو نیاورده اند، در سطح دنیا بی نظیر هستند و باید از آنان قدردانی کرد.
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: مسئولان بدانند که ما بر سر سفره شهدا نشستیم و باید راه ایثار و شهادت را در جامعه و در بین جوانان ترویج دهیم.
حجت الاسلام رنجبری با تاکید بر اینکه شهادت مرگ تاجرانه است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت، جمهوری اسلامی را در برابر دشمنان بیمه می کند.
وی با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت و درختکاری نیز گفت: این سرمایه ملی امانتی در دست ماست و باید سالم به آیندگان تحویل داده شود.
وی افزود: درختکاری نوعی احسان است و پیامبر گرامی اسلام نیز به کشاورزی و درختکاری اهمیت ویژه قائل بودند.
به گزارش ایرنا روز 13 جمادی‌الثانی روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نامگذاری این است که حضرت «ام البنین» همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و در جوار رحمت حضرت حق آرمید.
تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود، آنان را برای حضور در جبهه ها آماده کردند.
حجت الاسلام ایوب رنجبری در سال 1351 در شهر سلماس و در یک خانواده مذهبی متولد و در سال 68 وارد حوزه علمیه قم شد.
وی در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با ممتازی به پایان رساند و از سال 1376 وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره)، عابدی و فاضل گلپایگانی شد.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 1388 نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان ماکو بوده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.