'نژاد جهانی' عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سردشت اظهار کرد: اعتبار برآورد شده برای طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری 256 میلیارد و 460 میلیون ریال است که با اجرای آنها برای ٧٥٢ نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی افزود: برای طرح های مشمول اشتغال فراگیر نیز 322 میلیارد و 390 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با اجرای آنها برای ١٣٩ نفر اشتغالزایی می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای تصویب این طرح ها کارگروه شهرستان فعالیت خود را برای جذب حداکثری تسهیلات آغاز کرده و در فرصت ها و برنامه های مختلف و همچنین در فضای مجازی اطلاع رسانی خوبی برای تشویق و ترغیب کارآفرینان انجام گرفته است.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و طرح اشتغال فراگیر به عنوان فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار یاد کرد.
رسول خضری گفت: اگر ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان شناسایی و اولویت بندی شده و آسیب ها و موانع اجرای این طرح ها برطرف شود می توان از ظرفیت این 2 طرح برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری به بهترین شیوه بهره برد.
وی با اشاره به اهمیت مرز کیله سردشت گفت: مرز کیله صادرات محور است و برای کشور ارز آوری دارد و این شرایط فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران است.
خضری با بیان اینکه امنیت کشور در گرو تامین معیشت مرزنشینان است، افزود: شهرهای مرزی سردشت و پیرانشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی کردند و الان استحقاق بهترین خدمات را دارند.
سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است.
7562/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.