به گزارش خبرنگار ایرنا، سید قاسم جاسمی روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: این طرح برای شهرک های صنعتی کرمانشاه ضروری است چرا که هم اکنون 30 درصد واحدهای صنعتی ما با توان 30 درصد فعال هستند.
او همچنین خطاب به نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس، خواستار تسریع در تصویب طرح منطقه آزاد قصرشیرین شد.
جاسمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقاومت و ایثارگری مردم کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم کرمانشاه در طول جنگ 16 هزار بار به صدا درآمدن آژیر خطر قرمز برای فرار به پناهگاه ها را تجربه کرده اند و کرمانشاه دومین استان کشور از نظر تعداد زنان شهیده است.
او افزود: با اینکه کرمانشاه قطب غرب کشور است اما نتوانستیم از دلارهای هفت تومانی بهره مند شویم با این حال به لطف خدا جزو امن ترین استان های کشور هستیم.
در این جلسه رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با اشاره به اهمیت آینده پژوهی در اقتصاد گفت: در کشور جایگاهی برای آینده پژوهی که بتواند 20 سال آینده را پیش بینی کند کم داریم لذا لازم است مجلس شورای اسلامی نگاهی آینده پژوهانه و دیدی بلند به مباحث اقتصادی داشته باشد.
او تدوین قوانین خوب و ثبات آنها را لازمه جلب اعتماد سرمایه گذار عنوان کرد.
کاشفی در ادامه به معایب قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: این قانون چالش های زیادی برای فعالان اقتصادی به وجود آورده است به گونه ای که باعث از بین رفتن فضای رقابتی در اقتصاد شده است.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه از پرداخت نکردن مالیات توسط برخی از نهادها در کشور و نیز عدم شفافیت اقتصادی آنها به عنوان عوامل به چالش کشیدن جذب سرمایه گذاری نام برد.
کاشفی در خصوص نرخ 22 درصدی بیکاری در استان کرمانشاه نیز گفت: در هر جامعه ای اگر نرخ بیکاری بالای 10 درصد باشد در عمل آن جامعه غیر قابل پیش بینی نامیده می شود که آبستن حوادث است لذا لازم است مجلس شورای اسلامی در تدوین قوانین اقتصادی نگاه ویژه ای به کرمانشاه داشته باشند.
او تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس به طور قطع می تواند کمک کند تا نرخ بیکاری کرمانشاه را در یک برنامه پنج ساله به میانگین کشور برسانیم.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.