معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:بیش از 272 هزار هکتار گندم دیم در استان تولید شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی فتح اله زاده جلسه ستاد مبارزه با سن غلات استان افزود: برابر برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری، مقرر شد ۸۳ هزار هکتار گندم آبی و ۲۵۹ هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شود که سطح زیر کشت ابلاغی ۳۴۲ هزار هکتار بود اما برابر فعالیت های صورت گرفته، تا امروز بیش از ۹۵ هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۲۷۲ هزار هکتار گندم دیم در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۶‌ کشور در تولید گندم را دارد گفت: پیش بینی می شود نزدیک به ۷۵۰ هزار تن گندم از کشتزارهای استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 15 هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری هستند.

فتح اله زاده یادآورشد: با توجه به اهمیت گندم در تامین امنیت غذایی مردم ایران، این محصول استراتژیک بوده و بنا بر محدودیت منابع آبی در کشور و بالا بودن مصرف انرژی در تولید محصولات کشاورزی، نباید اجازه دهیم حتی یک دانه گندم هم از دست برود و خوراک سن شود.

وی تصریح کرد: در سال زراعی قبل، ۳۶۱ هزار و ۹۹۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم بود که بعد از خسارت های وارده، در نهایت ۵۵۲ هزار تن گندم برداشت شد.

فتح اله زاده با اشاره به اینکه سن‌گندم از حدود ۳۰ سال قبل در استان پدیدار شده که اولین مبارزه در سال ۶۵ با سطح ۲۴۶ هکتار بود تصریح کرد:  در سال زراعی گذشته نیز در سطح ۹۲ هزار هکتار مبارزه با سن گندم در استان داشتیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.