ابراهیم عثمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه مردم به میراث گذشتگان، تأکید بر کارهای فرهنگی، ورزشی و تعمیق روابط فرهنگی میان نسل ها، تبادل میان فرهنگی، ورزشی استان‌های ایران و کشورهای مختلف دنیا، رونق و توسعه گردشگری، ارتقای سطح فرهنگ شنیداری آواز و آواهای کلاسیک و آئین‌های محلی و موسیقی سنتی و بومی نواحی جهان با رعایت شئونات اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی اظهار کرد: اجرای موسیقی فاخر کلاسیک و حرکات موزون آئینی و هنری در فرهنگ غنی اقوام، اجرای بازی‌های بومی محلی مردم، ارائه آثار و هنرهای فولکلوریک، اجرای آواز و آواهای کلاسیک، اجرای آئین‌های محلی و موسیقی سنتی و بومی نواحی جهان، اجرای بازی‌های آئینی بومی و محلی چوب‌کِشی، شال‌‌کِشی، خول خوله از جمله محورهای جشنواره به شمار می رود.
وی در مورد زمان برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی سنتی و آئین های فولکلوریک در بوکان گفت: این جشنواره از دهم فروردین ماه آینده برگزار می شود.
دبیر اجرابی جشنواره اضافه کرد: آثار ارسالی باید همراه با مشخصات کامل از جمله اجرای صوتی و تصویری بر روی لوح فشرده به مدت 15 دقیقه باشد و ارسال آثار فقط از طریق پست الکترونیک info@bokanfestival.com یا آی‌دی تلگرامی bokanfestival1@ قابل قبول خواهد بود.
وی اظهار کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس بوکان، چهارراه شهرداری، خیابان شهید حمیدی، کوچه نارین 2 یا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره www.bokanfestival.com و پست الکترونیکی دبیرخانه info@bokanfestival.com ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از 150 نوع بازی بومی و سنتی در کشور ایران وجود دارد.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.