نگار حقیقیان در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه از هفت سالگی در خانقاه پدربزرگم خلیفه ناصر حقیقیان دف نوازی را آغاز کرده ام، افزود: در مدت 17 سال دف نوازی خانواده ام از اصلی ترین مشوق های من برای ادامه این مسیر بوده اند.
وی اظهار داشت: در سال 1383 در جشنواره رضوی به عنوان اولین مسابقه رسمی شرکت کردم و پس از آن افتخار حضور در جشنواره بین المللی فجر را کسب کردم.
این هنرمند جوان کردستانی با اشاره به افتخارات خود در طول این سالها، گفت: در اولین دوره مسابقات کشوری دف نوای رحمت مقام دوم، در جشنواره بیت الحیران مقام اول و در جشنواره رضوی نیز مقام سوم کشوری را کسب کردم.
مدیر موسسه هنری کانگای لاوک و حیران اظهار داشت: کردستان زادگاه دف جهان است و هنرمندان بسیاری در این عرصه برای این زادگاه افتخارآفرینی داشته اند.
حقیقیان با بیان اینکه توجه به اصالت موسیقی کردی و اشاعه آن به نسل جوان از برنامه های اصلی موسسه هنری کانگای لاوک و حیران است، افزود: در تلاشیم با استفاده از اساتید و صاحب نظران موسیقی کردستان دوره های تخصصی آموزش سازهای مختلف را برگزار نماییم.
وی گفت: تدوین کتاب های مختلف آموزشی در کنار برگزاری دوره های مختلف نیز در دستور کار است.
مدیر موسسه هنری کانگای لاوک و حیران با اشاره به لزوم توجه بیشتر به سواد آکادمیک در عرصه موسیقی، اظهار داشت: امروزه نواهای کردستان به عنوان متون آموزشی در دانشگاه های مطرح دنیا تدریس می شود و باید از این ظرفیت برای ارتقای سطح هنری استان بهره برد.
این هنرمند جوان کردستانی جمع آوری ابیات موسیقی حیران را از دیگر برنامه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: با کمک یکی از اساتید این عرصه، جمع آوری ابیات برای حفظ آن ها انجام می گیرد.
حقیقیان در پایان از برگزاری همایش های مختلف، کنسرت و مسابقات مختلف در مناسبت های مختلف خبر داد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 771971
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.