به گزارش خبرنگار ایرنا، این کارگردان که اهل سروآباد استان کردستان است روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این جشنواره 9 هزار فیلم از 64 کشور جهان باهم به رقابت پرداختند که در پایان جایزه بهترین فیلم کوتاه به کارگردان ایرانی رسید.
پرویز رستمی ادامه داد: فیلم کوتاه مترسک ها هم می میرند در سال 2013 در منطقه روستای دزلی و اورامان شهرستان سروآباد با همکاری عوامل فنی از بهترین های سینمای ایران ساخته شد.
وی اضافه کرد: از سال 2013 تاکنون این فیلم در جشنواره های متعدد ملی و جهانی شرکت داشته و 6 جایزه ملی و 6 جایزه بین المللی را از آن خود کرده است.
وی افزود: موضوع این فیلم کوتاه صلح جهانی است و مهمترین پیام آن صلح و آشتی برای تمامی ملت های جهان و پرهیز از جنگ و خونریزی است.
پرویز رستمی کارگردان و معلم آموزش و پرورش از اهالی شهر هورامان تخت شهرستان سروآباد است که در کنار تدریس به هنر کارگردانی نیز روی آورده است.
او تاکنون فیلم های آوازی برای رود، آرزوها در برف می میرند، میراث ماندگار، پاچال، مهمان نیایش، سفره ای برای شادی ارواح، آوای شرام، حاشیه نشینان زاگرس، زمستان تنها نیست، نوای سنگ، صیدی هورامی، ملودی سنگ، سفر به ناو، آ.مثل آبی، کفش، مجموعه سفر به اورامان، کونه هواران، ژین وئه وین، پنجره زندگی، همسایگان آسمان، مردی در جاده، جاذبه های گردشگری اورامان و مجموعه پنج قسمتی در مسیر تلوار را ساخته است.
جشنواره بین المللی سلیمانیه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به میزبانی شهر سلیمانیه کردستان عراق برگزار شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: امید بهمنی
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.