به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان پیشوا گفت: با توجه به این که طیف عظیمی از جامعه از جمله معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان مخاطب آموزش و پرورش می باشند، این نهاد از ظرفیت بی نظیری برای تمرکز فعالیت های مختلف به ویژه تصمیمات و برنامه ای اتخاذ شده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به مسائلی از جمله تغذیه، ورزش و بهداشت توجه ویژه ای دارد که این امر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش به سزایی ایفا می کند به شرط آن که به همان نسبت به ویژگی های آموزش و پرورش توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نهضت عاشورا الهام بخش تمام انقلاب های دنیا است افزود: هر کس در دنیا با هر دین و تفکری که بخواهد انقلابی را ایجاد کند، از کربلا و نهضت حسینی الهام می گیرد و این قیام، همیشه و در طول تاریخ زنده و ماندگار خواهد بود.
فرماندار پیشوا با بیان اینکه همه خصوصیات و المان های نهضت عاشورا در جهان بی نظیر است گفت: نهضت کربلا هم از نظر مصیبتی که وارد شد، بی نظیر است و عناصر خاص خود را دارد و هم آنچه که در آن اتفاق افتاده از جمله وفا، شجاعت، اخلاص، پاکی و فتوت بی نظیر بوده و به مانند آن یافت نمی شود.
محمدی افزود: پیام کربلا با وجود عدم بهره مندی آن زمان از رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی، توسط بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری(س) به بهترین نحو ممکن منتقل شد و این پیام با گذشت قرن ها، نه تنها رنگ نباخته بلکه دلهای زیادی را مجذوب خود کرده است.
وی گفت: نقش بانوان در جامعه اسلامی، یک نقش اساسی، انقلابی و دقیق است که می تواند پاسدار حرمت و حرکت دینی و اسلامی باشد، کما اینکه اگر این حرکت به وسیله حضرت زینب(س) به دنیای آن روز، رسانده نمی شد، امروز از عاشورا و محرم خبری نبود.
محمدی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص راه اندازی پارک بانوان در پیشوا گفت: در طول یک سال اخیر پیگیری های فراوانی در این زمینه صورت گرفته ولی همواره مشکلاتی نیز وجود داشته است ولی امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم پارک مناسب و در شان جامعه زنان شهرستان راه اندازی نماییم.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.