سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: در مراسم روز جهانی گردشگری در تهران، با سوغاتی‌های آذربایجان و لباس محلی به استقبال و پذیرایی مهمانان می‌رویم.


فرشاد رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  با اشاره به اختصاص میز ویژه به سه استان در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در سالن اجلاس کشورهای اسلامی تهران، گفت: با هدف معرفی هرچه بهتر استان‌های همدان، یزد و آذربایجان شرقی، میز ویژه‌ای برای این استان‌ها در نظر گرفته شده است و در این مراسم به معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 نیز می‌پردازیم.


وی ادامه داد: از صفر تا صد برگزاری مراسم روزجهانی گردشگری در تهران مشارکت داریم  و به نوعی میزبان آن هم محسوب می‌شویم و با بروشورهای دوزبانه و برپایی نمایشگاه عکسی از آئین‌های عاشورایی، تلاش می‌کنیم که آذربایجان و زیبایی‌هایش را به سفرا، مهمانان داخلی و خارجی و فعالان حوزه‌ی گردشگری سراسر جهان نشان دهیم.


وی با تاکید بر برنامه‌های روز جهانی گردشگری در تبریز، یاد آورشد: روز چهارشنبه پنجم مهر ماه سال ساری جمعی از نمایندگان تشکل‌های گردشگری و اداره کل میراث استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار می‌کنند و در طول هفته‌ی گردشگری، نشست با تشکل‌های گردشگری، نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس منتخب و تقدیر از فعالان حوزه‌ی گردشگری از دیگر برنامه‌ها است.


وی ادامه داد: به دلیل تقارن روز جهانی گردشگری با ایام سوگواری امام حسین (ع)، امکان اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و موسیقی در استان امکان پذیر نیست.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.