سردار دلاور رنجبر زاده روز چهارشنبه در مجمع عالی بسیج شهرستان مهاباد افزود: مرحله دوم طرح های محرومیت زدایی در مناطق شهری حاشیه نشین و کم برخودار با ساخت 2 سالن ورزشی به ارزش یک میلیارد ریال به همراه برنامه های آموزشی و پرکردن اوقات فراغت جوانان در دست اجراست.
وی بیان کرد: در سال آینده نیز با موافقت مسئولان استانی و در قالب طرح های محرومیت زدایی، خدمات رفاهی بهتر و بیشتری ارائه می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز در مجمع عالی بسیج گفت: بسیج و نیروهای مردمی از اوایل انقلاب با فداکاری و خودگذشتگی در پیروز شدن انقلاب اسلامی همواره در صحنه حضور داشتند و امروزه نیز برای رفع و کمتر شدن مسایل و مشکلات جامعه گام برمی دارند.
ایرج شجاعی با اشاره به اینکه دولت در تئوری های فکری و عملی در سطح مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: عملیاتی کردن آموخته های علمی و دیدگاه ها در بطن جامعه مشکل اصلی کشور است.
وی ادامه داد: هر ساله مقاله های نخبگان ملی کشور جزو مدال آوران عرصه علمی جهان است اما کاربرد آن در صنعت و توسعه کشور کمتر دیده شده است.
شجاعی با اشاره به اینکه همیشه بین طرح های خلاقانه و اجرا کردن آن در جامعه فاصله وجود دارد، افزود: جوانان فارغ التحصیل ما باید توان استفاده از دانش خود بصورت کارآفرینی و اجرای عملی آن را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه محله های حاشیه نشین مرکز آغاز آسیب های اجتماعی است، گفت: عدالت اجتماعی و جلوگیری از شمالی جنوبی شدن شهر باید با رسیدگی و ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و ورزشی به این مناطق حفظ شود.
وی گفت: 50 هزار نفر در 320 هکتار سکونت گاه های غیر رسمی 20 هزار نفر در 60 هکتار بافت فرسوده در سطح شهرستان مهاباد زندگی می کنند که علاوه بر طرح های عمرانی، در بخش فرهنگ سازی و مقابله با آسیب های اجتماعی باید برنامه ریزی کنیم.
هشت کار گروه تخصصی در مجمع عالی بسیج شهرستان مهاباد شامل کارگروه های علمی- پژوهشی، اقتصادی- سازندگی، تربیتی- اخلاقی، فرهنگی- سیاسی، بانوان و خانواده، سلامت، اجتماعی و ورزشی فعالیت دارند.
در این مراسم همچنین تعدادی از بسیجیان فعال مجمع تجلیل شدند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072**خبرنگار: پیمان پاکزاد**انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.