به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: آمریکایی ها به خیال خود فکر می کنند ایران هم عربستان است که با یک سفر و رقص شمشیر بتوانند میلیارد ها دلار نفتی را به تارج ببرند ولی سران این کشور استکباری باید بدانند که اینجا ایران است و ملت بزرگ آن به هیچ قدرتی اجازه باج خواهی را نداده و نخواهد داد.
وی به کشتار مردم بی گناه افغانستان توسط گروه های مورد حمایت آمریکا اشاره کرد و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند: آمریکایی ها از این اقدامات جنایتکارانه به دنبال 2 هدف عمده انحراف اذهان عمومی از جنایات اسرائیل غاصب و دوم مشروعت بخشیدن به حضور خود در منطقه خاورمیانه هستند.
شاهچراغی در ادامه به آغاز جشن های دهه فجر و چهلمین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امام خمینی(ره) با روحیه انقلابی توانست حکومت چند هزار ساله شاهنشاهی را از ایران ریشه کن کند و پایه ها حکومت جمهوری اسلامی ایران را بنا نماید از همین رو این شخصیت بزرگ و عملکرد ایشان در مواجهه با سختی ها باید الگو و چراغ راه ما باشد.
شاهچراغی ادامه داد: امام خمینی(ره) با ایجاد حکومت جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته بر همگان ثابت کرد که می توان در کنار جمهوریت، اسلامیت را هم داشت و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی الگو بسیاری از ملت های جهان است.
وی با بیان اینکه هر جا ملت بزرگ ایران انقلابی عمل کرده پیروز میدان شده است گفت: مردم بزرگ ایران در جبهه های حق علیه باطل، بی اثر کردن تحریم های ظالمانه اقتصادی، ایجاد و توسعه صنعت هسته ای در کشور و پیشرفت های نظامی بر همگان ثابت کردند که هر جا انقلابی عمل می کنند پیروز میدان می شوند.
شاهچراغ با بیان اینکه امروز دست هایی درکار است که نمی خواهد ملت ایران انقلابی عمل کند اظهار داشت: ما باید آگاه باشیم اگر امروز جشن 40 سالگی انقلاب را می گیریم بخاطر انقلابی عمل کردنمان است از همین رو باید تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه نهادینه کردن روحیه انقلابی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه را به شدت جدی بگیریم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.