رئیس اداره کتابخانه های عمومی میاندوآب گفت: نبود قرائت خانه دولتی در میاندوآب مشکل و دغدغه اصلی شهر است.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی رامین وحدانی در جلسه انجمن خیران کتابخانه ساز میاندوآب در خصوص کتابخانه عمومی با بیان اینکه همه می دانیم نبود قرائت خانه دولتی در میاندوآب مشکل اصلی ماست که برای رفع این مشکل همت خیران و اقدامات عملی مسئولان امر ضروری به نظر می رسد گفت: حکم تخریب ساختمان کتابخانه دهخدا به دلیل فرسودگی سال 95 صادر شده و برای حفظ منابع این کتابخانه در خواست انتقال به کتابخانه مرکزی را به طور موقت داده ایم و بحث ادغام این دو کتابخانه به طور کلی منتفی است.

شاهرخ امن زاده مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز میاندوآب هم دراین جلسه گفت: یک زمین در کوی وکیل کندی و یک زمین در کوی قره ورن هر کدام به مساحت هزار متر مربع و یک زمین هم در روستای حاج حسن  که ساختمان آن 40 درصد پیشرفت کار دارد خریداری و تحویل انجمن شده است.

امن زاده ادامه داد: برای ساخت کتابخانه قره ورن 4 میلیارد ریال و برای ساخت کتابخانه دهخدا 6میلیارد و 500 میلیون ریال مصوب شده است اما به دلیل اینکه محل فعلی کتابخانه دهخدا مورد تایید نهاد کتابخانه های عمومی قرار ندارد این بودجه هنوز تخصیص نیافته است، دغدغه اصلی ما همین کتابخانه دهخداست که نتوانسته ایم از داشته خود محافظت کنیم و ماههاست کتابهایش در کارتن ها و گوشه انبار خاک می خورد.

وی از شورای شهر و شهردار وقت هم انتقاد کرد و گفت:طبق گزارشات رسیده سال گذشته 10 میلیارد ریال بودجه دولتی برای ساخت 5 قرائت خانه در نقاط مختلف شهر به شهرداری میاندوآب تخصیص داده شده بود که به دلیل عدم پیگیری این بودجه به خزانه برگشت داده شده است.

همچنین رقیه خاکپور بخشدار مرکزی میاندوآب نیزبا تاکید براینکه  کتابخانه دهخدا هر چه سریعتر باید بازسازی شود گفت:اینکه بعد از گذشت دو سال از تعطیلی کتابخانه دهخدا هنوز در مرحله پیشنهاد محل موقت برای انتقال این کتابخانه مانده ایم جای تاسف دارد در حالی که می شد طی این دو سال ساختمان این کتابخانه را تخریب و بازسازی کرد .

خاکپور با اشاره به اینکه احداث قرائت خانه های عمومی از وظایف ذاتی شهرداری هاست گفت: اینکه هنوز در شهر ما قرائت خانه ای وجود ندارد باید عوامل شهرداری پاسخگو باشند و نیازمند پیگیری است.

بخشدار مرکزی میاندوآب به انتقاد برخی ها بابت انتقال کتابخانه به خارج از مرکز شهر هم اشاره کرد و گفت: به هر حال شهر در حال توسعه است و ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم همه امکانات در هسته مرکزی شهر متمرکز شوند هر چند محل فعلی کتابخانه مرکزی هم خیلی با مرکز شهر فاصله ندارد ولی با ایجاد ایستگاههای تاکسی و اتوبوس می توان مشکلات رفت و آمد را نیز به کتابخانه حل کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.