ابراهیم محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مدرسه شامل 6 هزار و 100 کلاس درس است که برخی از این کلاس ها در 2 نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد کلاس های هوشمند در آذربایجان غربی پنج هزار و 664 کلاس بود، اظهار کرد: هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس 40 میلیون ریال بوده و مهمترین هدف در این زمینه تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری است.
وی افزود: ایجاد بستر فیبر نوری در مناطق 24 گانه با همکاری شرکت مخابرات استان، ایجاد و تجهیز اتاق سرور در هریک از مناطق آموزش و پرورش، اتصال مدارس به شبکه ملی اینترانت با پهنای باند بالا، توزیع تجهیزات هوشمندسازی، ایجاد سایت همگام برای همه مدارس و همچنین ایجاد کاربری برای همکاران و دانش آموزان از جمله اقدامات انجام شده در راستای تحقق سند تحول بنیادین است.
وی گفت: در این راستا دوره های هوشمندسازی جهت آموزش و توانمندسازی معلمان در رابطه با فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم کردن بستر استفاده بهینه از تجهیزات به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته حدود یک میلیون نفر ساعت در حال اجراست.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز بدون احتساب بزرگسالان است که در چهار هزار و 950 آموزشگاه و حدود 23 هزار و 736 کلاس درس استان تحصیل می کنند.
7125/2093
خبر: طاهره نوید آرین ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.