به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید ارشاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح با همکاری مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان به عنوان مدارس امین اجرا می شود و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان آذر ماه در 245 مدرسه دیگر نیز در استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه روحانیان در قالب طرح امین در حوزه های فرهنگی، پرورشی، مذهبی، پاسخگویی به دانش آموزان مشاوره می دهند، افزود: گاهی اوقات دانش آموزان در مدارس نیازمند اطلاعاتی درباره دین هستند تا بتوانند به آموزه های دینی از جمله نماز و احترام به والدین علاقه مند شوند.
به گفته وی اگر دانش آموزان ارتباط موثر قلبی و روحی و روانی با روحانیان داشته باشند، بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند و کادر آموزشی مدرسه هم مشتاق خواهند بود که روحانیان در تمام روزها در مدرسه حضور داشته باشند.
وی هدف اصلی طرح ملی مدارس امین را ارتقای سطح معنوی و تربیتی و تزکیه ای دانش آموزان در مدارس اعلام کرد و افزود: در طرح مدارس امین روحانی مبلغه و یا مبلغ حدود 30 ساعت در هفته با همکاری اولیا و مربیان در مدارس به اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان کمک می کند.
حجت الاسلام ارشاد بیان کرد: در حال حاضر در مدارس امین استان 55 روحانی مبلغه و مبلغ فعال هستند که با اجرای این طرح در 245 مدرسه دیگر شمار این طلاب نیز به 300 نفر افزایش می یابد.
وی با اشاره به استقبال خوب خانواده ها و دانش آموزان از طرح مدارس امین در استان، افزود: این طرح به علت کمبود روحانی و منابع اعتباری در برخی از مناطق استان با مشکل مواجه است و با حل مشکلات مالی، این طرح از امسال در اکثر مناطق استان توسعه می یابد.
به گزارش ایرنا بیش از 20 هزار دانش آموز در مدارس آذربایجان غربی تحصیل می کنند.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.