به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ناصر کرمی ظهر امروز در همایش تجلیل از سفیران سلامت در آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه شعار امسال هفته بهداشت و سلامت زندگی سالم، با نشاط و پرامید است اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های مهمی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح سفیران سلامت در چهار بخش خود مراقبتی و بهداشت فردی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، تغذیه سالم و اهمیت ورزش و تحرک بدنی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام اینکه طرح سفیران سلامت در تمام مدارس استان بوشهر اجرا شده است گفت: طرح سفیران سلامت در همه مدارس استان بوشهر اجرا شده که 10 درصد دانش‌آموزان در این طرح مشارکت دارند.

کرمی با بیان اینکه طرح سفیران سلامت با حضور 103 مربی بهداشت  اجرا شده است افزود: به همین منظور کلاس‌های آموزشی ویژه دانش آموزان، معلمان و والدین برگزار و 5 هزار جلد کتاب جامع سلامت توزیع شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سلامت، تغییر نگرش و رفتار دانش‌آموزان و افزایش سواد بهداشتی آنان عنوان کرد و گفت: خودمراقبتی یکی از حوزه‌های اصلی در بخش سلامت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ، افزایش سواد سلامت را از اهداف اصلی اجرای طرح سفیران سلامت دانست و تاکید کرد: توسعه سواد سلامت و فرهنگ سلامت از اهداف مهم اجرای طرح سفیران سلامت است.

کرمی با بیان اینکه امسال 97 هزار دانش آموز شش تا 12 سال زیر پوشش طرح وارنیش فلوراید دندان قرار گرفتند افزود:  35 هزار دانش‌آموز دختر متوسطه اول و دوم استان بوشهر نیز امسال زیر پوشش طرح آهن یاری قرار گرفت.

وی گفت: طرح ستاره‌دار کردن 200 مدرسه مروج سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و ترویج آموزه‌های دینی و ملی در مورد بهداشت و سلامت از دیگر طرح‌های در دست اجراست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625461
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.