زهرا گویا روز چهارشنبه در حاشیه پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور در بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: همه چیز سخت است و هرکاری زحمت خاصی را می طلبد اما تبلیغ منفی کردن برای یک چیزی کم کم ذهنیتی را در جامعه نسبت به آن مساله ایجاد می کند.
وی یادآور شد: گردش مالی تبلیغ منفی بسیار بالاست فقط تبلیغ رسانه ها را که به باورندن سختی درس ریاضی به خانواده ها و متقاعد کردن آنها به هزینه کردن و کمک به ریاضی فرزندانشان اختصاص دارد را ببینیم، جای تامل دارد.
این استاد دانشگاه با اشاره به افسانه سازی هایی که نسبت به درس ریاضی صورت می گیرد بیان کرد: درس ریاضی با بقیه درس ها فرقی نمی کند و اگر بخواهیم این درس را به شکل مفهومی یاد بگیریم بطور یقین باید کار و تلاش بیشتری انجام شود.
گویا گفت: هر درسی ماهیت خاص و ویژه ای دارد و یکی از دلایل سخت جلوه دادن درس ریاضی انتزاعی و ملموس بودن آن است.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم سایر درس ها را به صورت مفهومی بیاموزیم سختی خاص خود را دارند تاکید کرد: این ماهیت دوگانه یک وجاهت ویژه ای به درس ریاضی می دهد.
گویا، درباره اهمیت برگزاری کنفرانس های آموزش ریاضی گفت: ایجاد ظرفیت های جدید در جامعه آموزشی، کشف و شکوفایی استعدادهای جدید، افزایش قدرت علمی و اجرایی معلمان ریاضی، شوق تولید و انتشار آن برای ارتقای سایر همکاران و افزایش توان اجرایی و مشارکت همه سازه است.
نماینده اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران گفت: کنفرانس های ریاضی همیشه مورد اقبال معلمان، دانشجویان و استادان بوده است.
خلیل شکوریان افزود: توسعه حرفه ای معلمان، آموزش شیوه های جدید یادگیری یاددهی، ارزشیابی، آموزش روش های نوین تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش فضای پژوهشی و تحقیق است.
وی با اشاره به تاریخچه برگزاری کنفرانس های آموزش ریاضی در کشور گفت: نخستین کنفرانس در سال 75 در اصفهان و به دنبال آن 13 کنفرانس بعدی نیز در کرمانشاه، کرمان، تهران، مشهد، شیراز، سنندج شهرکرد، زاهدان، یزد، مازندران، سمنان و تهران برگزار شده است.
شکوریان بیان کرد: با گذر سال ها سطح کیفی کنفرانس ها و مقاله های ارائه شده در آن ارتقا یافته و این بیانگر استقبال از این گونه کنفرانس های تخصصی در جامعه هدف است.
وی با اشاره به موفقیت آموزش و پرورش در فراگیری آموزش و در دسترس بودن آن گفت: امروز درگروه سنی 12تا 14 سال، 97 درصد و در جمعیت 15 تا 17 سال نیز 85 درصد دانش آموزان در مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
شکوریان با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی در آموزش و پرورش افزود: امروز کیفی شدن آموزش و پرورش به عنوان یک مطالبه در جامعه مطرح است.
پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور در بوشهر از سوم تا ششم بهمن درحال برگزاری است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.