به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی شنبه شب در همایش روحانیت و انقلاب که با حضور روحانیون ارومیه ای در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: کسانی که به نظام معتقد هستند و دغدغه پیشرفت کشور را دارند، نقد دلسوزانه و نصیحت برای بهبود وضعیت ایران اسلامی را وسیله ای برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند.
نوه گرامی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین شاخصه های ضد انقلاب نیز دلسوز نبودن نسبت به کشور و اختلاف افکنی است، اظهار کرد: برای مقابله با توطئه های مخالفان انقلاب اسلامی باید فضای دشمنی به فضای نصیحت و نقد دلسوزانه تبدیل شود و در این زمینه نقش روحانیون بسیار موثر است.
یادگار امام راحل تاکید کرد: روحانیون باید نقش پدرانه را در جامعه اسلامی ایفا کنند و سهم خود را در راستای توسعه کشور به انجام برسانند.
حجت الاسلام سید علی خمینی در ادامه با اشاره به خصوصیات روحانیون در جامعه اسلامی، بیان کرد: یکی از مهمترین خصوصیات علما، ساده زیستی و رغبت نداشتن به دنیاست.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نمونه بارز ساده زیستی یک روحانی به شمار می رود و این امر مورد اذعان دوست و دشمن بوده است و می تواند الگویی برای همه روحانیون به شمار رود.
وی گفت: وسایل شخصی امام راحل بسیار کم بود و به همین جهت امکان استفاده از آنها برای راه اندازی موزه وجود ندارد.
یادگار امام راحل اذعان کرد که قشر روحانی همچنان یکی از اقشار محروم جامعه به شمار می رود و ادامه داد: تنها برخی از روحانیون در این جرگه قرار نمی گیرند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش گفت: انقلاب اسلامی یکی از نعمت های بزرگ الهی برای مردم ایران است و باید قدر آن را بدانیم و شکرگزار درگاه الهی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: این انقلاب با عنایت ویژه خداوند متعال همواره رو به جلو حرکت می کند و این پیشرفت ایران اسلامی، قابل جلوگیری نیست.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، نوه بزرگوار امام راحل شامگاه شنبه برای سخنرانی در راهپیمایی 22 بهمن امسال وارد ارومیه شد.
راهپیمایی 22 بهمن در روز یکشنبه و همزمان با سراسر کشور در بیش از 60 نقطه آذربایجان غربی برگزار می شود.
2093/3072
** خبر: صابر چهرقانی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.