به گزارش ایرنا، همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر، استاندار آذربایجان غربی هفت طرح عمران شهری شامل تعریض و آسفالت ورودی جاده سلماس به ارومیه، پارک آتش نشان، ترمیم و بازسازی آسفالت خیابان چمران شمالی، گلخانه شهرداری، آسفالت رویه بلوار نماز را افتتاح کرد و کلنگ احداث پارک و فضای سبز خیابان سوره ای این شهر را بر زمین زد.
به گفته شهردار سلماس برای اجرای این طرح ها 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهریاری در ادامه سفر خود به صورت همزمان 49 طرح عمران روستایی و آسفالت معابر را به صورت نمادین در روستای اولق افتتاح کرد.
بخشداری مرکزی سلماس برای این طرح ها 85 میلیارد ریال هزینه کرده است.
استاندار آذربایجان غربی سپس با استقبال مرزنشینان بخش کوهسار در روستای کتبان حضور یافت و به صورت همزمان کلنگ آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 22 روستای این بخش را به زمین زد.
برای گازرسانی به 22 روستای این بخش که برای نخستین بار در این بخش مرزی در دولت تدبیر وامید اجرا می شود، 330 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که با بهره برداری از آن سه هزار و 500 خانوار با جمعیتی نزدیک به 15 هزار نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
استاندار آذربایجان غربی در آیین کلنگ زنی عملیات گاز رسانی به روستاهای بخش کوهسار، موقعیت جغرافیایی شهرستان سلماس را حساس و مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش تمامی دولتمردان و مسئولان استان در حل مشکلات مرزی به ویژه مرزنشینان شهرستان سلماس است که در این زمینه با کشور ترکیه مکاتباتی برای بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش صورت گرفته است.
شهریاری با اشاره به وجود تنها منطقه ویژه اقتصادی استان در شهرستان سلماس افزود: منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان می تواند با جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به یکی از مناطق فعال اقتصادی در شمال غرب کشور تبدیل شود.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایسته ای در نقاط محروم و مناطق مرزی سلماس صورت گرفته است .
شهروز برزگر افزود: ‌مشکل بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش سلماس در کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک با بازگشایی این بازارچه مرزی شاهد از بین رفتن رکود اقتصادی در شهرستان باشیم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین در بدو ورود به شهرستان سلماس در مزار شهدا حضور یافت و با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
وی در امامزاده برگشاد بر مزار مرحوم علی اکبر آقایی نماینده فقید مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی هم حاضر شد و یاد وخاطره آن مرحوم را گرامی داشت.
7156/2093
خبر: جمال فرخیان ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.