فرمانده هنگ مرزی سلماس از کشف محموله 10میلیاردریالی هروئین در ارتفاعات نوار مرزی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جواد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: به دنبال تشدید طرح انسداد مرزی در سلماس، در پی کسب خبری مبنی بر احتمال خروج محموله بزرگ مواد مخدر از نوار مرزی این شهرستان، موضوع به سرعت سرلوحه کار مامورین هنگ مرزی سلماس قرار گرفت.

سرهنگ جعفری افزود: با انجام سلسله اقدامات پیچیده شناسایی و اطلاعاتی توسط یگانهای عملیات و اطلاعات ، سرانجام 2 نفرقاچاقچی که قصد داشتند این محموله بزرگ مواد مخدر را در هوای نامساعد جوی و بارانی مناطق صفر مرزی، با 2 راس اسب به کشور ترکیه حمل کنند، با تلاش ماموران مرزی سلماس در 24 ساعت گذشته به دام افتادند .

وی اظهار کرد: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان، محموله قاچاق را رها کرده و سعی در فرار به سمت کشور ترکیه داشتند که توسط نیروهای مرزبانی دستگیر و این محموله بزرگ مواد نیز ضبط شد.

فرمانده هنگ مرزی سلماس خاطرنشان کرد: محموله کشف شده شامل 125 کیلوگرم هروئین به ارزش ریالی بیش از 10 میلیارد ریال می باشد.

جعفری اذعان کرد: در این راستا پرونده دو نفر متهم تکمیل و تحویل مراجع قضایی شد.

وی اظهارکرد: شهرستان سلماس 85 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه دارد و در سایه توجهات خداوند متعال و تلاشهای سبانه روزی ماموران زحمت کش هنگ مرزی و مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان، یکی از امن ترین قسمت های مرزی استان آذربایجان غربی است. 

به گزارش ایسنا؛ شهرورز برزگر، نماینده مردم سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی، سردار محمدکاظم تقوی، جانشین فرماندهی مرزبانی کل کشور، و نیز سردار عزت الله رشیدیان، فرمانده مرزبابی استان آذربایجان غربی به همراه فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان با حضور در هنگ مرزی سلماس از نزدیک در جریان ابعاد مختلف این عملیات قرار گرفتند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.