معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اعلام کرد: مامور خاطی و عامل ضرب و شتم و بی احترامی به ایرانیان در گمرک مرزی گوربولاغ ترکیه اخراج شده است.

به گزارش جماران، علیرضا دلخوش گفت: در پی فشار دیپلماتیک و کنسولی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و اعلام مراتب اعتراض شدید به مقامات وزارت امور خارجه ترکیه، با مامور خاطی گمرک مرزی گوربولاغ و عامل ضرب و شتم شهروند ایرانی برخورد شده است.
محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه دیروز در مصاحبه با ایرنا، از پیگیری جدی فیلم ضرب و شتم و بی احترامی به اتباع ایرانی در مرز گوربولاغ ترکیه خبر داده و گفته بود که بی احترامی به ایرانیان در مرز گوربولاغ به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.
سه روز پیش کلیپی حاوی فیلم بی احترامی و ضرب و شتم تعدادی تبعه ایرانی در فضاهای مجازی منتشر شد که منتشر کنندگان مدعی بودند که این فیلم مربوط به رفتار ماموران کشور ترکیه با اتباع ایرانی در مرز گوربولاغ و مقابل مرز بازرگان ایران است.
در پی انتشار این فیلم مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان سیاسی استان آذربایجان غربی واکنش نشان دادند و حتی علیرضا رادفر معاون سیاسی استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد که در صورت برخورد نشدن مناسب با عامل این اقدام، دروازه مرزی بازرگان تعطیل خواهد شد که این واکنش ها منجر به برخورد مسئولان گمرک ترکیه با مامور خاطی شد.
مرز بازرگان ـ گوربولاغ مهمترین مرز زمینی ایران و ترکیه محسوب می شود که در منتهی الیه شمال غربی کشورمان واقع شده است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.