ژاک بت کلیا شامگاه روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت مراسم دهه فجر آشوریان ارومیه افزود: به عنوان اقلیت دینی با سرافرازی به دنیا اعلام می کنیم پس از گذشت 40 سال از انقلاب همچنان دوشادوش برادران مسلمان خود در برابر تمامی هجمه های دشمنان ایستاده ایم.
وی به نقش تمام ملت ایران از هر قوم و‌ نژاد و‌مذهب در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ریشه های انقلاب نشات گرفته از اندیشه امام راحل مبنی بر آزادی و برابری بود و این امر نیز در نظام اسلامی محقق شد.
وی اضافه کرد: اقلیت های دینی در تمامی عرصه ها اعم از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهید و جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده و نقش بسزایی در موفقیت های این عرصه ها داشته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نقش اقلیت های دینی در انقلاب و دفاع مقدس انکار ناپذیر بوده است، اظهار کرد: جامعه مسیحی ایران شهروندان درجه یک و‌ بهترین های ایران هستند.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی به جایگاه اقلیت های دینی در دوران پس از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: پس از انقلاب و در حال حاضر هیچ تفاوت و فاصله ای بین اقلیت های دینی و قومیت های مختلف به وجود نیامده بلکه جایگاه و منزلت آنها بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: هیچ فرقی بین روحانی مسیحی و مسلمان وجود ندارد و جایگاهی که روحانیان مسیحی دارند کمتر از مسلمانان نیست.
وی با بیان اینکه مهمتر از انقلاب و سخت تر از انقلاب بقا و دوام آن است، گفت: پس از امام راحل، رهبری لازم بود که انقلاب را را ماندگار کرده و آن را هدایت کند و بهترین گزینه برای این امر مقام معظم رهبری بود که تا کنون کشتی انقلاب را به مسیر صحیح سوق داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر ما بخواهیم انقلاب ما سالیان سال استمرار داشته باشد باید در کنارهم فارغ از هر قوم و‌نژاد و زبان قرار گرفته و با اگاهی و بصیرت و تبعیت از رهبر انقلاب ‌بقای انقلاب را موجب شویم.
به گزارش ایرنا، در آغاز این مراسم نیز کشیش داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق اشور ارومیه برای موفقیت ، سربلندی مردم ایران دعا کرد.
مراسم گرامیداشت دهه فجر آشوریان ارومیه با حضور روحانیان اقلیت های دینی، شخصیت های مذهبی، مقامات و مسئولان استانی و جمعی از هموطنان آشوری در سالن اجتماعات انجمن آشوریان ارومیه برگزار شد.
8135/2093
خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.