محمد مهدی شهریاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند احداث تالار مرکزی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث این تالار به عنوان یک فضای فرهنگی، نقش بی بدیلی در ارتقای فرهنگ استان ایفا کرده و شاخصه فرهنگی عقب مانده آذربایجان غربی را جبران می کند.
وی با اشاره به اینکه وجود فضای فرهنگی به ویژه در شهرستان ها و مراکز استان ها بیشتر احساس می شود، بیان کرد: رویدادهای مختلف فرهنگی در طی سال در مراکز استان انجام می شود و اجرای برنامه های فرهنگی در این مراکز به معرفی ظرفیت های استان و توسعه فرهنگی آن منتهی می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور است، بیان کرد: این تالار در 12 هزار مترمربع زمین و در 18 هزار مترمربع زیربنا در سال 1386 کلنگ زنی شد و در زمان حاضر 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حجت الاسلام محمد باقر کریمی با اشاره به اینکه تاکنون 240 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، ادامه داد: تالار مرکزی ارومیه به شرط تامین 280 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تا پنج ماه آینده قابل بهره برداری است.
وی در پاسخ به سوالی درباره تاخیر در روند تکمیل این طرح فرهنگی، بیان کرد: مطالعه و خاکبرداری این تالار تا سال 1390 به طول انجامیده است.
وی با بیان اینکه تاخیر در روند احداث این تالار به علت حجم بالای فعالیت های احداثی تالار منطقی است، افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 1390 به صورت جدی شروع شده و به دلیل وضعیت دولت ها و مشکل نقدینگی با تاخیر مواجه شده است.
وی ادامه داد: تجهیز سالن های تخصص اجرای موسیقی و تئاتر تالار مرکزی ارومیه شامل تجهیز سِن هیدرولیک و سیستم آکوستیک سالن جزو مهم ترین بخش های این طرح به شمار می رود.
به گزارش ایرنا تالار مرکزی ارومیه دارای 2 سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک باکس، نگارخانه، پارگینگ و بخش های مختلف است؛ سالن موسیقی با430 نفر ظرفیت و بزرگترین سالن آن نیز با ظرفیت یکهزار و 200 نفر در حال احداث است.
توسعه فضای فرهنگی در هر جامعه زمینه ساز ارتقا و نهادینه شده مولفه های فرهنگی در آن جامعه به شمار می رود و به ایجاد نشاط در جامعه منجر می شود.
7129/3072
** خبر: توحید محمودپور ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.