قربانعلی سعادت روز شنبه در جلسه شعبه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در ارومیه افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا با تدوین این کتابنامه، ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی این استان در معرض دید مردم دنیا قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تشکیل گروه تحقیقاتی زبده و بهره مندی از کتابخانه های استان های همجوار و کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان از جمله نیازهای اولیه تدوین این کتابنامه به شمار می رود که باید در این خصوص اهتمام لازم توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان انجام شود.
وی با انتقاد از اختلاط برخی فرهنگ های غیربومی با فرهنگ اصیل آذربایجان اظهار کرد: فرهنگ و هنر این منطقه ریشه ای کهن دارد و نباید اجازه اختلاط در حوزه های فرهنگی داده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یکی از اقدامات شاخص دولت دکتر روحانی، ایجاد بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در نقاط مختلف کشور با عناوین مختلف است که هم اکنون در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل تشکیل شده است.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی افزود: برخی ها قضاوت های نادرست در خصوص عملکرد این بنیاد دارند که این امر ناشی از شناخت نادرست از وظایف و اقدامات این بنیاد است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص مباحث مرتبط با ماموریت های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و نحوه اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت این بنیاد، بحث و تبادل نظر شد.
راه اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از جمله وعده های انتخاباتی دکتر حسن روحانی بود که سال گذشته علاوه بر راه اندازی آن در تبریز، زنجان و اردبیل، در ارومیه نیز راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.