علی صدقیانی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل سوسیس، کالباس، سس و دوغ است که همه این موارد، غیرقابل استفاده شده بود.
وی اظهار کرد: این مواد غذایی غیر مجاز توقیفی به انبار مواد غذایی واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت ارومیه منتقل شد تا مراحل امحا را طی کند.
وی اضافه کرد: همچنین بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان ارومیه دربازدید های خود در قالب طرح اکیپ فوریت های بهداشت محیط موفق به کشف یک کارگاه مواد غذایی غیر مجاز شدند.
صدقیانی فر افزود: این کارگاه زیرزمینی سبزی خرد کنی به دور از چشم مشتریان و ماموران بهداشت محیط بدون رعایت شرایط بهداشتی و اخذ کارت بهداشت و گواهی های لازم اقدام به خرد کردن سبزی و توزیع آن در سطح شهر می کرد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه گفت: در بازدید از کارگاه ها و انبارهای مواد غذایی مواد اولیه از لحاظ سلامت و نحوه نگهداری تا پاک سازی و مراحل تهیه و نوع عرضه محصول نهایی مورد بازرسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: علاوه برآن بهداشت ساختمان، ابزار کار و بهداشت فردی نیز در هر بازدید با آئین نامه های مربوط تطبیق و نواقص رفع وسلامت محصول نهایی تضمین می شود.
وی بیان کرد: در کارگاه های زیرزمینی تولید مواد غذایی که به دور از چشمان بازرسان کار می کنند موارد بهداشتی رعایت نمی شود و سلامت مصرف کنندگان مورد تهدید قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده موارد مشکوک بهداشتی موضوع را از طریق سامانه 190 یا شماره تلفن 32237001 به مرکز بهداشت اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، سالانه صدها کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه کشف می شود که بخش قابل توجهی از این موارد با گزارش های مردمی به دست می آید.
سلامت ذایی به علت اثرگذاری در سلامت مردم، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و رعایت نکردن موارد لازم در بهداشت این مواد می تواند حتی به مرگ مصرف کنندگان نیز منجر شود.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.