نوشین شاه میرزا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'مهدی باقری'، نوجوان 14 ساله ساکن چایپاره که از چند روز پیش با عارضه تشنج و خون ریزی مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه بستری شده بود، روز گذشته /یکشنبه/ به علت مرگ مغزی جان خود را از دست داد اما پس از درخواست کارشناسان این واحد، خانواده اش با اهدای اعضای وی موافقت کردند.
وی با اشاره به اهدا 'پانکراس'، 'قلب'، 'کبد'، 'روده باریک' و '2 کلیه' این نوجوان 14 ساله، اظهار کرد: کلیه های این نوجوان به 2 بیمار دیالیزی 26 و 35 ساله در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه پیوند زده شد و دیگر اعضا به بیمارستان های شیراز و تهران ارسال شدند.
وی بیان کرد: ' مهدی باقری'، یازدهمین مورد اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در حدود 10 ماه گذشته است و در مجموع با اهدای اعضای این 11 بیمار مرگ مغزی شده در این استان افزون بر 50 نفر زندگی دوباره یافته اند.
به گزارش ایرنا، اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده، کلیه ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.
سالانه دهها مرگ مغزی در آذربایجان غربی رخ می دهد که با اهدای اعضای این افراد می توان زمینه سلامتی صدها نفر دیگر را فراهم کرد؛ در سال گذشته هشت مورد اهدای عضو در آذربایجان غربی ثبت شده بود.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.