علی باقرزاده روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از عملکرد مناسب و مطلوب آذربایجان غربی در جذب و آموزش افراد بی سواد در طول سال های اخیر گفت: بر اساس سرشماری سال 95، در استان بیش از 194 هزار نفر بی سواد در محدوده سنی 10 تا 49 سال وجود دارد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه‌ است و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان محل سواد آموزی مورد تاکید صاحبنظران است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اضافه کرد: نباید از هزینه کردن در آموزش و پرورش هراس داشت چون که در آینده بازگشت سرمایه را خواهیم داشت.
باقرزاده بیان کرد: تمرکز بر روی حلقه های ضعیف زنجیره توسعه آموزش و پرورش ضرورت امروز است.
شهریاری، استاندار آذربایجان ‌غربی نیز در این دیدار گفت: نگاه ویژه به آموزش و پرورش نیاز امروز کشور است چرا که این نهاد می تواند مشکلات اجتماعی را به صورت ریشه ای و بنیادی رفع کند.
وی با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی به عنوان چالش اصلی نظام تعلیم و تربیت در استان، خواستار توجه جدی مسئولان عالی رتبه کشور برای رفع این معضل شد.
محمد مهدی شهریاری اظهار کرد: آموزش با کیفیت و تمرکز بر روی فن آموزی رویکرد نظام های آموزشی کشورهای توسعه یافته است.
وی با اشاره به بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم استان اظهار کرد: مشکلات اقتصادی عامل اصلی آمار بالای بی سوادی و بازماندگی از تحصیل است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی همچنین در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی شرکت کرد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی بر اساس سرشماری سال 1395 شمسی اکنون دارای 512 هزار بی سواد که از این تعداد 194 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند.
7125/3093/3072 **خبرنگار: طاهره نوید آرین**تنظیم کننده: پیمان پاکزاد**انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.