به گزارش ایرنا، این مرکز در چهار محور ارائه مشاوره خانواده، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره پیشگیری از طلاق و شناسایی آسیب ها و آموزش های پیشگیری از طلاق با همکاری جمعی از کارشناسان و روان شناسان حوزه خانواده و قضاوت فعالیت می کند.
رئیس حوزه قضایی شهرستان خوی در آیین آغاز به کار این مرکز، به بیان علل مهم اجتماعی پدیده طلاق در جامعه پرداخت و گفت: اعتیاد به مواد مخدر، دخالت اطرافیان، کافی نبودن سطح تربیت اجتماعی، ترویج تجمل گرایی و رواج رفتارهای خشونت آمیز از جمله علل اجتماعی پدید طلاق در جامعه است.
علی حسن زاده ادامه داد: تمام ادیان با تأکید بر ازدواج، طلاق را به نوعی محدود کرده و در دین مقدس اسلام نیز با وجود اعطای مجوز، انجام طلاق را آخرین راه در صورت نبود چاره دیگر دانسته است.
وی اضافه کرد: طلاق تبعاتی را به همراه دارد که ازجمله آنها می توان به انجام جرائم مختلف برای فرزندان طلاق اشاره کرد که با توجه به این امر باید در راستای کاهش طلاق در جامعه گام برداریم و همه ما در این خصوص مسئول هستیم.
به گزارش ایرنا، مراکز مشاوره با هدف پیشگیری از ناهنجاری های فردی و خانوادگی، ارتقای سطح سلامت روان و کمک به بهبود زندگی اقشار مختلف جامعه ایجاد می شود.
سالانه به طور متوسط 17 تا 18 هزار مورد طلاق در آذربایجان غربی رخ می دهد.
7133/2093
خبر: سعید فرجی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.