رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: بودجه فرهنگی حوزه هنری استان پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.

احد هوشمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز 10 شهر پرجمعیت کشور است و بودجه فرهنگی استان باید متناسب بانیازهای جامعه هنری استان باشد خاطرنشان کرد: در سال جاری بیشترین سهم بودجه تخصیص یافته به حوزه هنری استان به بخش نمایش اختصاص یافته است اما با این حال بودجه موجود پاسخگوی نیازهای جامعه هنری و به ویژه هنرهای نمایشی استان نیست.   

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات حوزه هنری استان برای حمایت هرچه بیشتر از گروه های هنری استان تصریح کرد: از سال 95 تاکنون فراخوان هایی در جهت شناسایی آسیب های حوزه هنری استان و شفاف سازی شیوه های حمایتی از طرح هایی که وارد مرحله عملیاتی شدند داده شده است که در فراخوان    فروردین ماه سال جاری نیز به منظور حمایت از 5 متن منتخب ارسالی شفاف سازی تمام روندهای حمایتی اعم از مادی و معنوی و رقم حمایتی از گروه ها انجام شد.

هوشمند ادامه داد: در نتیجه این فراخوان 50 متن به حوزه هنری استان ارسال شد که به خاطر کیفیت بالای متن ها 10 متن برگزیده و گروه هنری به منظور دریافت حمایت های حوزه هنری ازجمله سالن نمایش و حمایت مالی و سایر حمایت های این حوزه برگزیده شد.

وی همچنین برگزاری ۲ کارگاه آموزشی در نیمه اول و دوم سال جاری که به منظور توانمندسازی گروه های هنری به ویژه هنرهای نمایش صحنه ای استان برگزار شد را از دیگر اقدامات حوزه هنری استان در راستای حمایت از گروههای هنری دانست.

هوشمند در خصوص تئاترهای اجرا شده در سطح استان و در سال جاری افزود: از تعداد 10 نمایش صحنه ای و 4 نمایش خیابانی که برای سال جاری در نظر گرفته شده بود، تاکنون تعداد 8 نمایش صحنه ای و 2 نمایش خیابانی  در ارومیه اجرا شده است.

وی متمرکز بودن گروه های هنری در مرکز استان را یکی از مشکلات حوزه هنری استان دانست و افزود: در فراخوان فرودین ماه سال جاری نیز بیشتر آثار ارسالی از ارومیه بود و فقط تعداد محدودی متن از شهرستان هایی همچون نقده و سلماس به این فراخوان ارسال شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی همچنین در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط حوزه هنری استان برای گرایش هرچه بیشتر مردم به هنرهای نمایشی نیز تصریح کرد: در سال های اخیر نمایش فیلم ها و اجرای هنرهای صحنه ای را به  داخل سالن ها محدود نکردیم و با اجرای نمایش خیابانی و نمایش فیلم در مساجد و ادارات سعی در کشاندن هنر به درون مردم داشتیم تا مردم به حوزه هنرهای نمایشی و صحنه ای به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود برای پر کردن اوقات فراغتشان  بنگرند.   


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.