بهمن آقاجان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه امسال 2 هزار و ٨٦٤ مورد ولادت در سلماس ثبت شده است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ٣ درصد کاهش را نشان می دهد.
به گفته وی تعداد ازدواج های ثبت شده در 9 ماه نخست سال جاری در این شهرستان یکهزار و ٤٤٠ مورد بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل /به میزان یکهزار و ٤٨١ مورد/، حدود 2.7 درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: از مجموع تعداد ازدواج ثبت شده در این شهرستان ٦٠٣ مورد در مناطق شهری و ٨٣٧ مورد در مناطق روستایی ثبت شده است.
وی با اشاره به رشد 14.8 درصدی طلاق در این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت ١٧٨ مورد طلاق در سلماس به ثبت رسیده که ٩٨ مورد آن در مناطق شهری و ٨٠ مورد نیز در مناطق روستایی سلماس بوده است.
رئیس اداره ثبت احوال سلماس همچنین از ثبت ٧١٤ مورد فوت در این شهرستان در 9 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان افزایش ١٢ درصدی میزان فوت های ثبت شده را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
وی از صدور و تحویل 37 هزار و ٣٩٤ فقره کارت هوشمند ملی در سلماس از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: چهار هزار و ٦٦٣ فقره شناسنامه نیز امسال در این شهرستان مکانیزه شده است.
به گزارش ایرنا ثبت به موقع وقایع چهارگانه حیاتی از نیازهای مهم و اساسی جامعه و برنامه ریزان کشور بوده و اقدام به موقع در مورد آن ضروری است.
ثبت احوال در ارتقاء امنیت و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد.
سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.