به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج استان قزوین افزود: هر تحول سیاسی و اجتماعی معمولا ساختار جدیدی را با خود به همراه دارد و یکی از کارها برای مناسب سازی این ساختارها نهادسازی است.
وی اضافه کرد: یکی از افتخارات امام راحل نهادسازی در اوایل انقلاب بود که بسیاری در آن ابتدا با این موضوع چندان موافق نبودند.
استاندار قزوین ادامه داد: شجره طیبه بسیج که امروزه تنها یک نهاد برای مسائل امنیتی نیست بلکه به یک نهاد بزرگ فرهنگی و اجتماعی و عمرانی تبدیل شده، از جمله این نهادهای انقلابی بوده است که در دنیا بی نظیر می باشد.
زاهدی با بیان اینکه این مجموعه در حل بسیاری از مشکلات یار و مددکار نظام و ملت بوده است، اظهار کرد: در حوادث اخیر نیز نقش بسیج در کنترل حوادث پنهان اما موثر بود.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بسیج برای حل برخی مشکلات اساسی استان،گفت: برای حل مشکلات خاص استان مانند بیابان زایی باید بیشتر تلاش کنیم.
زاهدی ادامه داد: در همین راستا شاید مجبور باشیم کشت برخی محصولات پرآب را در استان ممنوع کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر استفاده از ظرفیت های آموزشی بسیج تاکید کرد و گفت: امروزه جوانان در مهارت های زندگی ضعف های زیادی دارند و همین موضوع، آموزش مهارت به جوانان برای جلوگیری از طلاق ضروری ساخته است.
زاهدی با اشاره به طرح مجمع عالی بسیج برای ارتقای سواد رسانه ای،خاطر نشان کرد: این بحث حتی در میان مدیران ما نیز ضعیف است چرا که مسئولان باید بدانند از رسانه ها چگونه باید استفاده کنند.
وی افزود: باید بیاموزیم چگونه از رسانه استفاده کنیم چون بسیاری از ما در این زمینه دچار ضعف هستیم.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین نیز در این دیدار گفت: مسایل استان در مجمع عالی بسیج توسط کارشناسان بررسی می شود و در نشست های مختلف طرح های درنظر گرفته شده برای حل مشکلات مورد تحلیل و واکاوی قرار می گیرند.
ابوالفضل طاهرخانی افزود: در صورت تایید طرح ها، آنها همراه با راهکار به دستگاه مربوطه ارسال می شوند تا بدین وسیله گرهی از مشکلات استان و مردم گشوده شود.
نایب رییس دوم مجمع عالی بسیج استان نیز در این دیدار گفت: مجمع بسیج استان ها با دستور مقام معظم رهبری در سال 81 شروع به کار کرده و مرکز بسیج استان نیز به عنوان مکانی برای هم اندیشی بسیجیان، نخبگان و اتاق فکر بچه های انقلابی به شمار می رود.
طیب ملک‌ پور افزود: این مجمع سازماندهی نیروهای انقلابی و پرورش و ظرفیت سازی را برعهده دارد و سرعت بخشیدن به روند تحقق جامعه اسلامی براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری از وظایف مهم آن است.
وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ تشکیلاتی، برآورد وضعیت استان، ارایه پیشنهادهای تعالی بخش و پیگیری دغدغه های مقام معظم رهبری از جمله وظایف این مجمع است.
ملک پور با بیان اینکه طرح های این مجمع برای حل مسایل و مشکلات عمده و اساسی جامعه دنبال و اجرا می شوند،افزود: سال گذشته در مجمع بسیج استان 523 نشست با 78 طرح استانی و 73 طرح شهرستانی مطرح شده داشتیم که پیشبرد این طرح ها به صورت عملیاتی در حال اجرا و پیگیری است.
ملک پور گفت: در 2 سال گذشته 351 مسئله با 375 طرح در مجمع بسیج استان مطرح شده است که طرح سواد رسانه ای و ارتقای شاخص های آب و خاک و طرح های آموزش خانواده و نژاد بومی دام شال از جمله طرح های برجسته بوده اند.
وی ادامه داد: توجه به موضوع بیوتروریسم و مهار آن، تکمیل چرخه ارزش صنایع خرد،هدفمند سازی پایان نامه ها با رویکرد تقویت تولید و صنعت، ترویج ازدواج آسان، ارتقای سطح آب و خاک و آموزش های قبل از ازدواج از جمله طرح های دیگر در دست اجرای این مجمع به شمار می روند.
مجمع عالی بسیج با حضور برگزیدگان 21 مجمع قشری، هشت کارگروه استانی و هفت مجمع شهرستانی در سال 94 در استان قزوین تشکیل شده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.