عطاء الله امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل طرح آبرسانی 11 روستای 'احمد آباد علیا'، طرح آبرسانی روستای 'نبی کندی' و طرح فاضلاب روستای 'چوپلو' است که در مراحل پایانی تکمیل قرار داشته و آماده بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی احمدآبادعلیا و نبی کندی بیش از 6 هزار و 300 خانوار روستایی در شهرستان تکاب از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه طرح فاضلاب روستای چوپلو از مهمترین طرح های توسعه ای شهرستان تکاب است، ادامه داد: برای اجرای این طرح 42 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده و با بهره برداری از آن، روزانه 350 متر مکعب فاضلاب روستای چوپلو تکاب به منظور تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی جمع آوری و تصفیه خواهد شد.
وی اظهار کرد: امسال همچنین برای اجرای سه طرح آبرسانی به روستاهای قراولخانه، انگورد و زرشوران از توابع بخش تخت سلیمان تکاب 16 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات توازن منطقه ای تخصیص یافته و در مرحله پیمان سپاری طرح قرار دارد که عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه 98.7 درصد روستاهای تکاب زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند، ادامه داد: در حال حاضر 83 روستای بالای 20 خانوار تکاب با جمعیت 33 هزار و 560 نفر از آب سالم و پایدار و خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند و از این لحاظ تکاب در رتبه نخست شهرستان های آذربایجان غربی قرار دارد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص اعتبار در دولت دوازدهم سال آینده نیز به پنج روستای بالای 20 خانوار باقیمانده شهرستان تکاب آبرسانی انجام شده و انشعاب آب خانگی به روستائیان واگذار می شود.
وی با اشاره به تنش آبی در برخی روستاهای تکاب و کاهش 25 درصدی بارش نسبت به سال گذشته در این شهرستان افزود: با توجه به گرمای بی سابقه و رسیدن دمای هوا بین 35 تا 42 درجه در 45 روز از فصل تابستان امسال، به پنج روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی شد.
وی بیان کرد: امسال در 6 روستای دور افتاده تکاب با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهسازی چشمه و قنات و آبرسانی انجام شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی تکاب با اشاره به خدمات و اقدامات دولت یازدهم در زمینه تامین آب روستاها در این شهرستان اضافه کرد: در چهار سال گذشته 60 میلیارد ریال برای تامین آب شرب روستایی در تکاب هزینه شده و بر این اساس خدمات مختلف آبرسانی به 44 روستای تکاب با پنج هزار و 500 خانوار و جمعیتی بالغ بر 22 هزار و 300 نفر ارائه شده است.
امیری گفت: در 4 سال گذشته در این تعداد روستا52 کیلومتر خط انتقال، 63 کیلومتر شبکه توزیع، چهار باب ایستگاه پمپاژ و 10 رشته قنات ساخته و 45 دهنه چشمه بهسازی، هفت حلقه چاه آب حفر و بیش از یکهزار و 600 انشعاب آب روستایی استاندارد سازی شده است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093**خبرنگار: امیر خالق نژاد** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.