قهرمان رحمانی روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از چند طرح آموزشی در شهرستان اشنویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای دولت یازدهم 9 هزار کلاس درس در آذربایجان غربی از تجهیزات گرمایشی سنتی و بخاری استفاده می کرد اما با تجهیز 6 هزار کلاس درس، این تعداد امسال به سه هزار کلاس کاهش یافته است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی استاندارد سازی سامانه گرمایشی سه هزار کلاس درس نیز در حال حاضر از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که تکمیل آنها نیازمند تخصیص اعتبار است.
وی در خصوص مدارس تخریبی بر اثر سیلاب نیز اظهار کرد: در جریان سیل اخیر در آذربایجان غربی 11 باب مدرسه آسیب دید که با همکاری اتاق بازرگانی چهار باب مدرسه با چهار میلیارد ریال اعتبار بازسازی شده است.
وی ادامه داد: مدرسه روستای پی قلعه اشنویه براثر جاری شدن سیل تخریب شده بود که با همکاری و همت آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی استان و اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس و کمک خیران، ساختمان جدید این مدرسه ساخته شد و به بهره برداری رسید.
وی گفت: در شهرستان اشنویه 231 کلاس درس تخریبی وجود دارد و به 200 کلاس درس جدید نیاز است تا این شهرستان در زمینه توسعه شاخص فضای آموزشی به استاندارد کشوری دست یابد.
فرماندار اشنویه نیز به ایرنا گفت: چهار طرح آموزشی و عمرانی در این شهرستان از جمله 2 مدرسه با هشت کلاس درس، پل دسترسی روستایی و ساختمان جدید اداره آب و فاضلاب روستایی به بهره برداری رسید.
اسعد خضری افزود: 2 مدرسه 6 و 2 کلاسه در روستاهای 'گند ملا عیسی' و 'پی قلعه' اشنویه طرح های آموزشی قابل بهره برداری این شهرستان هستند که مدرسه روستای 'گند ملا عیسی' با مشارکت بنیاد برکت با اعتبار 6 میلیارد ریال ساخته شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها بیش از 300 نفر از دانش آموزان مناطق روستایی اشنویه از فضای آموزشی مناسب بهره مند شدند.
وی همچنین ادامه داد: بهره برداری از ساختمان جدید اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اشنویه در زمینی به مساحت 560 متر مربع با هزینه 6 میلیارد و 500 میلیون ریال و با یک واحد آزمایشگاه میکروبی مجهز آغاز شد.
وی اضافه کرد: پل دسترسی روستای گند ملا عیسی به طول 284 متر که در جریان سیل اخیر در استان آذربایجان غربی تخریب شده بود با هزینه 480 میلیون ریال با مشارکت دهیاری روستا بازسازی شد و به بهره برداری رسید.
شهرستان اشنویه از شهرهای آذربایجان غربی است که بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/2093** خبر: سارا معروفی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.