اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش کشاورزی در اقتصاد آذربایجان غربی و معیشت مردم منطقه، افزود: بیش از 30 درصد مردم استان از محل تولیدات این بخش امرار معاش می کنند و در حال حاضر اغلب آنان در قالب 270 تشکل و اتحادیه بخش کشاورزی در استان عضویت فعال دارند.
وی اظهار کرد: 149 شرکت تعاونی روستایی، 17 اتحادیه شرکت های تعاون روستایی شهرستانی و یک اتحادیه استانی در آذربایجان غربی فعال است.
کریم زاده با اشاره به فعالیت 75 اتحادیه و شرکت تعاونی کشاورزی در استان، گفت: هفت شرکت تعاونی روستایی زنان، 20 شرکت تعاونی و یک اتحادیه تولید، 17 نظام صنفی و یک دبیرخانه نیز در قالب تشکل های کشاورزی در استان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از کل تولیدکنندگان این بخش در تشکل های کشاورزی عضویت دارند، اظهار کرد: تشکل های توانمند نقش اثرگذاری در رونق تولید و توسعه کشاورزی پایدار ایفا می کنند.
کریم زاده گفت: دستیابی به اهداف و سیاست های بخش کشاورزی از جمله تولید با کیفیت، تامین اقلام مورد نیاز مردم بدون مشارکت و همکاری تشکل ها امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تشکل های بخش کشاورزی به عنوان حلقه های تکمیل کننده فعالیت ها و اهداف سازمان جهاد کشاورزی نام برد و اضافه کرد: تقویت حضور تشکل ها و استفاده از توان و تخصص تشکل‌های مردمی در اجرای سیاست ها، برنامه ریزی و تصمیم گیری ها نقش موثری در تحقق اهداف سازمان در پی دارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با تولید هفت درصد از کل محصولات کشاورزی کشور به میزان 6.2 تن جزو 10 استان برتر کشور در این زمینه به شمار می رود
این استان در تولید برخی محصولات کشاورزی در رتبه برتر قرار گرفته که سیب درختی، چغندرقند و عسل جزو این محصولات است؛ 800 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی است.
شکوفایی سازمان های مردم نهاد (سمن ها) به عنوان بازوان پرتوان نظام برای توسعه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دولت تدبیر و امید از افزایش چشمگیری در آذربایجان غربی برخوردار بوده و در بسیاری از شهرها تعداد سمن ها تا 2 یا سه برابر رشد داشته است.
7125/3072
** خبر: طاهره نوید آرین ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.