مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع هر شانه تخم مرغ به قیمت 12600 تومان از دیروز در سطح استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه  آذربایجان غربی ، احمد دهقان در جمع خبرنگاران افزود: در چند روز اخیر، مساله افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، دولت را بر آن داشته تا با تدابیر لازم مثل واردات این محصول از خارج کشور، قیمت ها را به سمت نقطه تعادلی سوق دهد.

دهقان تصریح کرد: جهت تنظیم بازار تخم مرغ و حمایت از مصرف کنندگان بنا بر تصویب کارگروه تنظیم بازار ، تخم مرغ بسته بندی شده به قیمت 12600 تومان در سطح فروشگاه های رفاه و کوروش ، 3 مرکز عرضه شبکه تعاونی روستایی و 25 فروشگاه و مرکز عرضه تخم مرغ در شهرستان ارومیه و همزمان در تمامی فروشگاه های رفاه و کوروش در سطح شهرستانهای استان تا اطلاع ثانوی در جهت ایجاد تعادل در بازاز مصرف عرضه خواهد شد .

وی ادامه داد: علت اصلی گران شدن تخم مرغ در کشور ناشی از حذف مرغان تخمگذار صنعتی در تعدادی از استان های کشور به جهت بیماری های طیور می باشد که این امر موجب کاهش تولید تخم مرغ خوراکی در سطح کشور و به تبع آن کاهش ورود تخم مرغ به استان آذربایجان غربی گردیده است.

دهقان ادامه داد: برای جبران این کمبود وزارت جهادکشاورزی اقدام به واردات تخم مرغ خوراکی و افزایش جوجه ریزی مرغ تخمگذار نموده است که اولین محوله آن وارد کشور گردیده و در حال توزیع در استانهای عمده مصرف کننده تخم مرغ است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه اکیپ های نظارتی سازمان نیز براجرای کامل این طرح در سطح استان با نصب بنر طرح تنظیم بازار توزیع تخم مرغ در دید عموم در این مراکز نظارت مستمر خواهند داشت از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی مراتب راگزارش کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.