مدیر جهاد کشاورزی اشنویه از پیش بینی برداشت 123 هزار تن سیب درختی در سال زراعی جاری از باغ های این شهرستان خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ،سید انور حسینی با تاکید بر اینکه اشنویه دارای 34 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است، افزود: 11 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد و مهمترین محصولات تولیدی آن سیب و گیلاس است.
به گفته وی هفت هزار هکتار باغ سیب در این شهرستان وجود دارد و سیب برداشت شده از این شهرستان علاوه بر تامین نیاز مصرفی شهروندان، به سایر شهرستان ها و استان های دیگر نیز فرستاده می شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با تنظیم بازار و مهیا شدن شرایط لازم، این محصول به سایر کشورهای مجاور مانند ترکیه و عراق نیز صادر شود.
حسینی به برداشت متوسط 25 تن سیب از باغ های این شهرستان اشاره کرد و افزود: سالانه حدود 75 هزار تن میوه سیب در 19 سردخانه این شهرستان برای مصرف سال مصرف کنندگان ذخیره سازی می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: طی 30 روزی که به فصل برداشت سیب در این شهرستان اختصاص داده می شود، حدود هفت هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.
به گزارش ایسنا؛ شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان غربی است و با داشتن یک هزار و 470 متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می رود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.