سید ریاس الدین برزنجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 40 هکتار زمین برای راه اندازی مجموعه ورزشی گلف در آذربایجان غربی نیاز است تا این استان به عنوان قطب گلف کشور معرفی شود.
وی با اشاره به ساخت اولین زمین مینی گلف در آذربایجان غربی نیز گفت: عملیات اجرایی این مجموعه بزرگ تفریحی و ورزشی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در در منطقه تفریحی سیلوانای ارومیه آغاز شده است.
وی اضافه کرد: این مجموعه دارای زمین مینی گلف، هتل چهار ستاره، ویلا و مراکز تفریحی و تجاری است و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا بهار سال 1397 به بهره برداری می رسد.
وی راه اندازی مجموعه ورزشی گلف در آذربایجان غربی را موجب تحول در صنعت گردشگری و اشتغال استان دانست و اظهار کرد: این رشته ورزشی در دنیا جای صنعت نفت را گرفته و به یک صنعت سودآور تبدیل شده است و اگر بتوانیم گلف را در جامعه رواج دهیم می توانیم به این امر مهم دست یابیم.
رئیس هیات گلف آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این هیات از مرداد سال جاری شروع به فعالیت کرده است، افزود: آموزش رایگان گلف، کشف استعدادها و ارتقای سطح دانش این رشته ورزشی در استان از اهم برنامه های هیات است تا بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.
برزنجی با اشاره به اینکه تجهیزات لازم برای تربیت ورزشکار در آذربایجان غربی را در اختیار داریم، ادامه داد: کلاس های آموزشی رایگان را برای جذب ورزشکار در این رشته ورزشی آغاز کرده ایم و علاقه مندی و استقبال مردم تا کنون بسیار خوب بوده و با این روند در مسابقات کشوری سال 1397 شرکت می کنیم.
به گزارش ایرنا زمین گلف حدود سی یا چهل هزار متر مربع وسعت دارد و زمین استاندارد گلف داری 18 حفره می باشد، فاصله حفره ها از نقطه شروع و از یکدیگر متفاوت بوده و معمولا بین 100 تا 600 یارد متغیر است.
یرای بازی گلف کفش ویژه میخداری نیاز است تا به هنگام ضربه زدن پای بازیکن نچرخد. لباس گلف هم برای راحتی حرکت بدن و از جنس مخصوص درست شده‌است.
برای گلف‌ بازی ساک ویژه‌ای نیاز است تا چهارده چوب گلف را در خود جای دهد. این ساک در زیر خود چرخهایی دارد که به گلف‌باز اجازه می‌دهد تا ساک و چوبهای خود را براحتی در سراسر زمین به همراه ببرد. هر کدام از این چوبها برای زدن ضربه‌های گوناگونی بکار می‌روند. هر بازی گلف بین چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد و دارای قانون‌های منحصر به فردی است.
8135/ 2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.