مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی آذربایجان غربی از برگزاری سومین جشنواره ادبی، فرهنگی و هنری ققنوس ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه  آذربایجان غربی، مهدی خواجه درزم در این خصوص گفت: فراخوان و زمان بندی سومین جشنواره هنری سراسری ققنوس ویژه دانشجویان دانشگاه های استان از آذر ماه سال جاری آغاز و تا دهم بهمن ادامه خواهد داشت.

خواجه درزم با اشاره به برگزاری جشنواره ققنوس اظهار کرد: با توجه به فعالیت های نیروهای ارزشی در ناحیه تمامی دانشگاه های ارومیه و شهرستان ها به صورت کامل پوشش داده شده و درفضای مجازی تبلیغات در این خصوص صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره ققنوس استعداد یابی دانشجویان در عرصه های مختلف هنری ، فرهنگی و ادبی است و اینکه بتوانیم با یک رقابت سالم استعداد های نهفته بعضی از دانشجویان را نمایان کنیم تا برای رشد فکری دانشجویان مثمر ثمر واقع شود.

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی استان بیان کرد: جشنواره فوق در 15 رشته برگزار می شود که جهت اطلاعات کامل محورها و موضوعات  دوستان میتوانند به پوستر جشنواره رجوع کنند .

خواجه درزم در خصوص جشنواره گفت: این جشنواره در محور هنرهای تجسمی (پوستر، عکس و کاریکاتور) با موضوعات سبک زندگی بومی و محلی منطبق بر احکام دینی، رسم ها و آئین های برگرفته از اندیشه اسلامی، اشرافی گری و مصرف گرایی، رابطه دانشگاه و بازار کار و کالای ایرانی بخریم، برگزار می شود.

وی افزود: همچنین بخش ویژه خوشنویسی هم با موضوع « صلوات خاصه» و جملات برگرفته از کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی ادامه گفت: این جشنواره در بخش ادبیات با محور «شعر، کلاسیک، شعر نو و داستان کوتاه» و با موضوعات ایران پایگاه تمدن اسلامی، حجاب و عفاف نماز، طنز اجتماعی و معضل بیکاری برگزار می شود

خواجه درزم بیان کرد: در محور « ادبیات نمایشی» هم این جشنواره با موضوعات پدیده تکفیری گری، و داعش، شهدای مدافع حرم، انتظار فرج، اقتصاد مقاومتی و آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: «فیلم کوتاه، استندآپ کمدی و تئاترخیابانی» محور بعدی این جشنواره است که با موضوعات اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، معضل بیکاری، اعتیاد و مطالبات صنفی برگزار می شود.

خواجه درزم بیان کرد: آخرین محور این جشنواره «موسیقی» است که با موضوعات رسم ها و آئین های برگرفته از اندیشه های دینی آوازها و موسیقی های آیینی- بومی ویژه اعیاد مذهبی و ملی، سبک زندگی بومی-محلی، شهدای مدافع حرم و جریان مقاومت اسلامی برگزار خواهد شد.

مسئول فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا دهم بهمن ماه امسال در نظر گرفته شده و باز بینی، پذیرش آثار 12 بهمن ماه صورت می گیرد و در بهمن ماه هم داوری آثار انجام خواهد شد و نهایتا اختتامیه در ایام دهه فجر با اهدای جوایز نفیس برای نفرات برتر انجام خواهد شد و برگزیدگان به جشنواره کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان هنرمند تا تاریخ 10 بهمن ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در ارومیه، عسگرخان، خیابان شهید مفتح جنب دبیرستان دخترانه الزهرا مدیریت فرهنگی بسیج دانشجویی استان ارسال کرده و یا به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان خود به صورت حضوری تحویل دهند که نشانی و شماره های تماس جهت اطلاعات بیشتر در پوستر آمده است ،امیدواریم از این فرصت‌ها به عنوان یک غنیمت مهم استفاده شود تا بتوانیم فرصتی برای استعدادیابی دانشجویان داشته باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.