به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدطاها مرقاتی روز یکشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی این کتاب که در دانشکده علوم قرآنی خوی برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزنده این عالم، گفت: آیت الله خویی از جمله مراجعی است که خودش و شاگردانش آثار بسیار زیادی را برای جهان اسلام به یادگار گذاشتند.
وی ادامه داد: بخشی از آثار مربوط به آیت الله خویی تقریری است که توسط شاگردانش تدوین و در اختیار محققان قرار گرفته و شمار تقریرات در مورد آیت الله خویی به بیش از 50 جلد رسیده است.
به گفته وی مواضع سیاسی آیت الله خویی یکی دیگر از کتاب های مربوط به زندگی سیاسی آن مرحوم است که به زودی چاپ و منتشر می شود.
حجت الاسلام سید رضی شکوری، امام جمعه خوی نیز در این نشست کتاب ها و تالیفات آیت الله خویی و آثار مربوط به این عالم جلیل القدر را آثاری بسیار جامع و مانع و منبع در حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز ما برای پرورش بزرگواران و علمای برجسته ای همچون امام خمینی(ره)، آیت الله خویی، شیخ طوسی، شیخ مفید و مقابله با گرگه ای درنده ای که حوزه را نشانه گرفته اند، به این آثار بیش از پیش نیاز داریم.
علی اسودی، مترجم کتاب مرجع الاعلی آیت الله خویی نیز در این نشست گفت: در ترجمه تا جایی که امکان داشته به متن اثر پایبندی صورت گرفته است.
در این نشست که با حضور صاحب نظران، اندیشمندان نشست تخصصی بررسی آثار و تالیفات مربوط به آیت الله خویی و طلاب و دانشجویان حوزه های علمیه برگزار شد، تعدادی از استادان حوزه و دانشگاه دیدگاه های خود در مورد محتوا و تاثیرات علمی آثارمربوط به مرحوم آیت الله خویی از جمله کتاب مرجع الاعلی را به صورت سخنرانی اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، از مرحوم آیت الله خویی، مرجع عالیقدر جهان اسلام صدها اثر در زمینه های فقه و اصول و رجال به یادگار مانده است که امروز به عنوان مرجع در حوزهای علمیه مورد استفاده قرار می گیرد.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی **انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.