به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسین اسدی ظهر امروز در نشست خبری که در جمع خبرنگاران برگزار شد، از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه جهان اسلام به میزبانی قم خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات با حضور 56 طلبه از 43 کشور جهان در قم برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی مسابقات قرآن حوزه‎های علمیه جهان اسلام با بیان اینکه این مسابقات در راستای عمق‌بخشی و انس طلاب با قرآن کریم برگزار می‌شود، گفت: انسجام و هدفمندی آموزشی و علمی، استفاده و شناسایی از ظرفیت‌های نخبگان قرآنی طلاب جهان اسلام و ارتباط عمیق میان حوزه‌های علمیه جهان اسلام ازجمله اهداف این مسابقات است.

وی بابیان اینکه این مسابقات برای نخستین بار در این سطح در قم برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از مسابقات از بهترین داوران استفاده‌ شده که در بخش‌های مختلف از کشورهای گوناگون جهان به داوری خواهند پرداخت.

اسدی بیان کرد: این مسابقات با شعار «یک کتاب یک امت» در دو رشته قرائت و حفظ از روز سوم اردیبهشت و از ساعت 16 عصر با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود و پس از تداوم مسابقات مراسم اختتامیه در روز سه‌شنبه و با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی مسابقات قرآن حوزه‎های علمیه جهان اسلام به بیان برنامه‌های این مسابقات پرداخت و گفت: زیارت حرم امام خمینی(ره)، دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری محافل قرآن کریم در هر شب از جمله برنامه‌های جانبی این مسابقات است.

اسدی خاطرنشان کرد: این مسابقات در دوره‌های آینده در بیش از دو رشته و مدنظر قرار دادن رشته‌های مفهومی و پژوهشی برگزار می‌شود، امسال نیز طلاب سراسر جهان نیز در 30 کشور به رقابت پرداختند و برترین‌ها به این مسابقات دعوت شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625489
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.