به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز پنجشنبه در نخستین همایش «وحدت و تمدن نوین اسلامی» در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم اظهار داشت: هر چند هدف تقریب مسائل سیاسی نیست، ولی در صورت تحقق تقریب و نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر تمام نیازهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام نیز تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر دیگران ما را محاصره و تحریم می کنند ما نباید خود را تحریم کنیم، و بدترین تحریم هایی که بر ما تحمیل می شود نیز تحریم های علمی و فکری است، بدان معنا که اجازه ندهیم حوزه های علمیه در سراسر جهان اسلام با یکدیگر رابطه داشته باشند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: باید معارف اهل بیت(ع) و احادیث این بزرگان به گوش مردم جهان برسد.
اراکی با بیان این که در ادبیات جهان عرب هیچ لحنی بالاتر، قوی تر و رساتر از خطبه های امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه نیست، گفت: عالی ترین و زیرکانه ترین اقدام علمای شیعه این بوده که برای بلاغت و فصاحت زبان عرب لحن حضرت علی(ع) را به عنوان مرجع معرفی کردند.
وی با اشاره به این که امروز تمامی مراکز علمی و دانشگاهی سوریه، لبنان، هندوستان، پاکستان و آفریقا دست نیاز و یاری خود را به سوی حوزه های علمیه دراز کرده اند، افزود: اگر ما بتوانیم دوستی پیامبر(ص) و خاندان پاک و مطهر آن را محور وحدت میان همه جهان اسلام قرار دهیم، این وحدت شکل خواهد گرفت.
نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی با رویکرد ترویج فرهنگ تقریب بین مسلمانان با حضور جمعی از استادان سطوح عالی حوزه علمیه قم به همت معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در قم برگزار شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.