به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: ای ن فرآورده ها در مهاباد با نظارت مستقیم کشورهای اروپایی تولید می شود و کیفیت آنها نیز مورد تائید این کشورهاست.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوان ها در جبهه اول مقابله با استکبار جهانی هستند، بیان کرد: نظام مدیون حضور جوانان هم در زمان جنگ و هم در زمان انقلاب است و بر این اساس مسئولان باید به نیازها و پرسش های آنان پاسخگو باشند.
شجاعی همچنین با اشاره به وقایع سیاسی جدید و ارتباط برخی کشورهای عربی و عربستان با آمریکا گفت: شیوخ عرب با انجام رقص شمشیر با ترامپ ابراز رضایت خود را از وی اعلام کردند اما پس از چندی رئیس جمهور آمریکا از پشت به جهان اسلام و عرب خنجر زد و قدس را پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد.
وی افزود: تاریخ نشان داده که آمریکا به کسی وفادار نیست و تصمیم انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس این موضوع را دوباره آشکار و ثابت کرد.
امام جمعه مهاباد نیز در این جلسه گفت: نظام جمهوری اسلامی نمی تواند نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت باشد و هر کجا لازم باشد از آنان دفاع می کند.
ماموستا ملا قادر سهرابی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص وضع معیشت مردم، اظهار کرد: مسئولان وضع اقتصادی ملت را در اولویت قرار دهند و تلاش کنند با برآورده کردن نیازهای معیشتی مردم آنان را راضی نگه دارند.
ماموستا سهرابی با بیان اینکه ترفند دشمنان تمام شدنی نیست، گفت: توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام روز به روز پیچیده تر می شود و در خصوص فلسطین نیز نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد.
فرمانده انتظامی مهاباد نیز در این جلسه با ارائه عملکرد این فرماندهی در هشت ماهه گذشته، اظهار کرد: نزاع و درگیری در این مدت نسبت به پارسال 10 درصد افزایش یافته است.
سرهنگ رضا ظهیریان با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در کاهش تخلف در جامعه، گفت: امسال سرقت در این شهرستان 11 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین در خصوص آمار قتل و خودکشی در این شهرستان، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال 18 درصد خودکشی و 20 درصد قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
سرهنگ ظهیریان همچنین با تاکید به حفظ امنیت بانک ها و زرگری های سطح شهر گفت: ساعت فعالیت این صنوف و اماکن مشخص است و باید دوربین مدار بسته و نگهبان نیز در این مکان ها مستقر باشد.
رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه این پایگاه تامین کننده خون 9 شهر و 11 بیمارستان جنوب آذربایجان غربی است، افزود: مهاباد اولین شهرستان کشور است که مجوز صادرات پلاسما را اخذ و با درخواست جعبه فرآورده های خونی برای ارسال آنها به اتحادیه اروپا، اسفند ماه ناظران اتریشی برای تائید نهایی از تجهیزات پایگاه انتقال خون مهاباد دیدن خواهند کرد.
داود نصر اظهار کرد: امسال هشت تخت جدید و مجهز به قابلیت انعطاف پذیری برای انواع حالت های خون دهی به همراه یک دستگاه سردخانه مجهز برای نگهداری محصولات خونی در شرایط خاص در مهاباد خریداری شده است.
وی همچنین با تشکر از حس مسئولیت شهروندان مهابادی در امر اهدای خون، گفت: 170 نفر در همان روز اول پس از وقوع زلزله کرمانشاه در مهاباد خون اهدا کردند که در روزهای دیگر نیز در 2 محموله خون به استان کرمانشاه ارسال شد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.