محمدحسین مقیمی با اشاره به شرایط منطقه و موضع گیری هایی که خارج از کشور برای جمهوری اسلامی ایران حضور حدکثری مردم در پای صندوق های رأی بسیار اساسی و مهم اعلام کرد و افزود:به اعتقاد من برگزار کنندگان انتخابات یکی از عالی ترین انتخابات را در کشور به انجام رساندند و با حضور حداکثری و چشمگیر مردم اقتدار ملی ما را به رخ جهانیان کشاندند که از این نظر باید به خود ببالیم.
وی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا به عربستان می آید و کشورهای مرتجع منطقه جمع می شوند و علیه جمهوری اسلامی اتحاد تشکیل می دهند، اظهارداشت : آنها می خواهند علیه ایران موضع گیری کنند آنچه آنها را خلع سلاح می کند انتخاباتی است که شما برگزار کردید.
قائم مقام وزیرکشور تصریح کرد: اینکه حالا بعضی ها نمی توانند حلاوت و شیرینی و تأثیر انتخابات را بر تولید امنیت و افزایش اقتدار ملی کشور متوجه شوند مشکل خودشان است.
مقیی با اشاره به اینکه آنهایی که سیاست، اقتدار ملی و حضور مردم در پای صندوق های رأی را متوجه می شوند عنوان کرد: آنها می دانند که جمهوری اسلامی ایران، دولت و وزارت کشور چه اقدام بزرگی انجام داده است.
وی درخصوص اعتراضات به انتخابات شوراها نیز گفت: در رابطه با اعتراضات انتخابات شوراها نیز به همه اعتراضات به طور کامل رسیدگی شد و بحمدلله سلامت و نتایج انتخابات تأیید شد.
قائم مقام وزیرکشوربا بیان اینکه اینها جزو افتخارات شماست که توانستید دین خود را برای تقویت نظام جمهوری اسلامی ادا کنید افزود: این افتخار و حلاوت و شیرینی آنقدر مهم است که حرف هایی که علیه آن گفته می شود بی ارزش و قابل توجه نیست.
مقیمی تاکید کرد: چرا که آنها می خواهند این کار بزرگ شما را کم بها و کم ارزش جلوه دهند و زیر سوال ببرند.
وی با اشاره به اینکه باید دقت شود که تحت تاثیر حرف ها و صحبت های این آدم ها که نه سیاست، نه اقتدار ملی و نه رأی مردم و نه حضور حداکثری مردم را درک می کنند قرار نگیریم تصریح کرد: چرا که شما انتخابات بسیار خوبی را برگزار کردید و اجر شما نزد خداوند متعال محفوظ است.
مقیمی اظهارداشت : این کار باارزش ، پاسداری از خون شهداء و اندیشه های امام(ره) و عمل به فرمایشات و نظرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود.
قائم مقام وزیرکشور گفت: حرف ما آن نیست که چه کسی رأی آورده چه کسی رأی نیاورده و چه کسی بازنده است. این مسأله نیست مهم آن است که انتخابات قانونمند و با حضور حداکثری مردم و رعایت مر قانون و با حفاظت و پاسداری از رأی مردم به خوبی برگزار شده است.
مقیمی افزود:ما تکلیف خود را به شایستگی انجام دادیم چرا که مر قانون را به درستی انجام دادیم و بقیه هم در صورت دخالت باید پاسخگو باشند و نباید از تریبون نماز جمعه استفاده می کردند.
وی تاکید کرد: آنچه که به ما مرتبط می شود برگزاری یک انتخابات سالم با رعایت مر قانون و حضور حداکثری و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل است و هیچ گروه و حزب و کشوری نمی تواند بر انتخابات ما ایراد بگیرد چرا که همه دلسوزان نظام قبول دارند که ما یک انتخابات بسیار سالم و خوبی را برگزار کردیم.
وی بیان اینکه شما به عنوان نمایندگان دولت می خواهیم از این مهم دفاع کنید و به مردم بگویید که بدانند امروز شما در دنیا سرافرازید که توانستید مردم را پای صنوق های رأی بیاورید ،افزود: اگر انتخابات سالم نبود و حضور مردم را نداشتیم با مشکلات جدی مواجه می شدیم و شما کاری کردید بزرگ و مهم که کشور را در برابر تهدیدات دشمن بیمه کردید.
وی با اشاره به سوره انشراح و تلاوت آیات آن گفت: این سوره را هر صبح تلاوت کنید که بر اساس آن ما نباید از کارهای خوبی که انجام دادیم آنقدر خوشحال شویم و از کارهای بی نتیجه آنقدر غمگین بلکه ما وظیفه داریم کارها را به طور متعادل و در حد مطلوب و برای رضای خدا به انجام برسانیم.
وی افزود: شما به عنوان فرماندار و نماینده عالی دولت باید بدانید اداره شهرستان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، بهداشت، خدمات و... در دست شماست و جایگاه بسیار والایی دارید و کسی نباید در این حوزه دخالت کند و اگر در جریان انتخابات و مناظره ها دولت قول و قرارهایی داده است شما به عنوان نماینده دولت باید از آن قول و قرارها پشتیبانی کنید و در جهت رفع خواسته و نیاز های مردم بکوشید.
وی بیان اینکه از انتقادها در جهت مطلوب بهره ببریم و تمامی آنها را در جهت رشد و پیشرفت مرور کنیم و ببینیم که در طی چهار سال گذشته چه اشکالی بوده و به امید خدا در دولت دوازدهم آن اشکالات نباشد اظهارداشت: از دو دیدگاه می توان به بحث مهم شوراها اشاره کرد: اول آنکه 120000 منبع انسانی و مدیر که می توان از آن در جهت رشد و تعالی، توسعه اقتصادی کشور در شهرها و روستاها بهره جست و دوم آنکه اگر تعداد محدودی با عدم رعایت اخلاق و هزینه کلان بر روی کار آمدند بر عملکرد آنان باید نظارت شود.
وی تاکید کرد: هر مصوبه ای که تصویب می شود باید به دقت نظارت شود و افرادی که در شورای بخش انتخاب می شوند باید افرادی با تجربه و کار بلد و شایستگی لازم را دارا باشند و از این پتانسیل نیروی انسانی در شهر و روستا، با توجه به محدود بودن منابع دولت می توان در جهت بسیج کردن منابع مردمی بهره جست.
خبرنگار: سید جواد ال داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.