رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشجو نماد آرمان خواهی و مظهر تحولات اساسی در جامعه است .

رحیم حب نقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه مهمترین ویژگی دانشجو در دانشگاه موفقیت علمی اوست افزود: بدیهی است دانشگاه در مرحله نخست محل کسب دانش و پژوهش بوده و دانشجو به عنوان انسانی جوان و آرمان خواه علاوه بر تحصیل باید نسبت به تحولات بیرون از دانشگاه حتی جهان نیز اگاه باشد و نقادانه به همه امور توجه کند.

حب نقی ادامه داد: رسالت دانشجو توجه به همه امور از منظر علمی و منطقی است که تحولات مورد نظر را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه امام(ره) دانشگاه را مبدا تحولات دانستند تصریح کرد: با تعبیر حضرت امام، اهمیت و نقش محوری دانشجو از منظر ایشان علم و تحول آفرینی دانشجو است .

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه دانشجو نماد آرمان خواهی است افزود: دانشجویان با توجه به فطرت پاک جوانی خود، نماد ظلم ستیزی، عدالت خواهی و آزادی طلبی هستند و امید است با تکیه بر هویت های دینی و ملی و با افزایش بیشتر درک اجتماعی و سیاسی خویش بتوانند در دوره پر بحران کنونی جهان، همچنان طلایه دار نهضت های نوین علمی و اخلاقی باشند .

وی ضمن تبریک 16 آذر و روز دانشجو، با بیان اینکه 16 آذر، یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه پرچم بیزاری از تاریکی ها، ظلم، استبداد و استکبار را بر دوش کشیده و چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند تصریح کرد: در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون به کشور و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران، در برابر گلوله های رژیم منحوس پهلوی سینه سپر کردند و عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضاء کردند تا پایه های زنگار گرفته حکومت 2500 ساله طاغوت به لرزه بیفتد . 

وی با بیان اینکه واژه "دانشجو" جوانی، پویایی و بالندگی همراه با شور و نشاط را به ذهن متبادر می کند اظهار کرد: معظم له به دلیل همین ویژگی هاست که از دانشجو انتظار دارد که این بالندگی رااز دانشگاه به جامعه نیز منتقل کند، چرا که یقینا اگر دانشجو و دانشگاه بالنده باشد به تبع آن جامعه نیز در مسیر رشد و بالندگی قرار خواهد گرفت .

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به 3 وظیفه ای که معظم له برای دانشجو تعریف کردند یاد آور شد: مقام معظم رهبری تحصیل، تزکیه و ورزش را سرلوحه زندگی دانشجو دانشته اند و این سه وظیفه رسالت دانشجو را مشخص می کند .

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.