اکبر حسن بگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جهت به حداقل رساندن مراجعه به ادارت برق 205 دفتر پیشخوان خدمات عمومی و بیش از 30 دفتر ICT روستایی خدمات مورد نیاز مردم در ارتباط با شرکت برق را عرضه می‌کنند.
وی با بیان اینکه قبل از واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، ازدحام مراجعه کنندگان در ادارات توزیع برق سبب شده بود که خدمات مناسبی عرضه نشود، افزود: اکنون 22 خدمتی که مردم از شرکت توزیع برق آذربایجان غربی دریافت می‌کردند را می‌توانند از دفاتر پیشخوان خدمات عمومی نیز دریافت کنند.
وی ادامه داد: جهت دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق سامانه تلفنی 1521 نیز وجود دارد که از طریق این سامانه می‌توان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی خود اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق شده است، اضافه کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینه‌های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزایای استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکان است.
حسن بگلو ادامه داد: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا می شود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینه‌های صرفه جویی شده در این حوزه‌ها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.
وی افزود: در صورت گزارش تخلف توسط دفاتر پیشخوان در ارائه خدمات به مردم، برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و توسط نهادهای صنفی از ارائه خدمات دفاتر پیشخوان متخلف جلوگیری به عمل می آید.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی 2 نیروگاه گازی مقیاس کوچک در ارومیه، گفت: این نیروگاه ها شامل 'هفت مگاواتی گازی مقیاس کوچک ' و ' 15 کیلوواتی خورشیدی' است و به زودی در ارومیه راه اندازی می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری 2 نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی در پشت بام منازل مسکونی مشترکان این استان احداث و به بهره برداری رسیده است.
حسن بگلو ادامه داد: در حال حاضر عملیات احداث یک نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی در نقده، یک نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی در مهاباد و یک نیروگاه هفت مگاواتی توسط سرمایه گذار خارجی در ارومیه در حال اجراست که تا پایان سال جاری بهره برداری می رسد .
وی با اشاره به اینکه نیروگاه گازی مقیاس کوچک هفت مگاواتی شرکت اروم پک در ارومیه از تیر سال 1394 تا پایان مهر 1396 به میزان 45 هزار و 642 مگاوات ساعت انرژی به شبکه برق استان تحویل داده است، اظهار کرد: با وصل نیروگاه های خورشیدی به شبکه و همچنین با به مدار آمدن نیروگاه های گازی مقیاس کوچک، ضمن تامین قسمتی از بار شبکه از طریق این نیروگاه ها، زمینه لازم برای سرمایه گذاری خصوصی در این بخش بیش از پیش فراهم می شود.
به گزارش ایرنا 99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
یکهزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.