امام جمعه ارومیه گفت: کمک به زلزله زدگان از وظایف همه مسلمانان است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در آین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: در زلزله اخیر بسیاری قسمت های غربی کشور تخریب شده اند و مردم این مناطق نیازمند کمک همیاری مردم سایر مناطق کشور برای بازسازی محل سکونت خود هستند.

وی افزود: طبق گزارش های رسیده  از این مناطق ،مردم اغلب نیازمند چادر و پول نقد هستند و مردم در صورت تمایل به کمک می توانند این اقلام را به مناطق زلزله زده ارسال کنند.

حجت اسلام قریشی در خصوص کارهای که مردم بایستی بعد از زلزله انجام دهند خاطر نشان کرد: در زمان وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله اقامه نماز آیات از واجباتی است که باید هر چه سریعتر بعد از وقوع اقامه شود.

وی در خصوص 24 آبان و سالروز شهادت علامه طباطبایی تاکید کرد: این روز به پاس زحماتی که علامه طباطبایی برای تالیف تفسیر المیزان کشیده بود به عنوان روز کتاب و کتابخوانی مطرح شده که مسئله کتابخوانی نیازمند توجه بیشتری است.

امام جمعه ارومیه  ادامه داد: با توجه آمار های موجود ، درصد کتابخوانی بسیار پایین است و وظیفه هر مسلمانی است به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند.

وی در خصوص ایام شهادت پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی تصریح کرد: پیروی از پیامبر و اهل بیت ایشان سبب تقرب الهی و مورد رحمت الهی قرار گرفتن بندگان می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امام هشتم حق عظیمی بر گزدن ملت ایران دارد و باید مراسمی در شان این امام بزرگوار برپا شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.