هادی حقوردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلافاصله کارشناسان این نهاد برای بررسی و برآورد خسارات احتمالی به روستاها اعزام و مشخص شد که تنها دیوار محوطه سه واحد به علت غیر ایمن بودن فرو ریخته و در بقیه موارد فقط دیوارها به صورت جزئی ترک برداشته است.
وی با بیان اینکه 23 هزار واحد مسکونی روستایی در میاندوآب وجود دارد، گفت: از این تعداد، کار مقاوم سازی 10 هزار و 500 واحد آغاز شده که 9 هزار و 600 واحد به اتمام رسیده و پایان کار صادر شده است.
هادی بیان کرد: با این روند 40 در صد واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده که از متوسط 35 درصد کشوری و 37 درصد استانی بیشتر است.
وی افزود: همچنین امسال این شهرستان از نظر کیفیت ساخت و ساز روستایی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: اگر بانک ها در روند اعطای تسهیلات مسکن روستایی و اخذ ضمانت سختگیری نکنند می توانیم بیشتر از این نیز در امر مقاوم سازی مساکن روستایی گام برداریم.
مدیر جهاد کشاورزی هم در خصوص میزان آسیب های زلزله یکشنبه شب به واحد های دامی به ایرنا گفت: طبق آخرین گزارش های رسیده از سطح روستاها تاکنون فقط در چهاربرج یک راس دام سنگین سقط شده و در بقیه موارد واحدهای دامی که بیشتر به شکل سنتی است، دچار ترک خوردگی سطحی شده است.
جلال پورمیرزا، مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز گفت: در پنج مدرسه شهری و روستایی ترک برداشتن سطحی سقف و دیوار گزارش شده است.
اعزام 2 تیم امداد از میاندوآب به مناطق زلزله زده / آسیب سه خانه روستایی
مهاباد- ایرنا-‌ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار میاندوآب گفت: به منظور کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان 2 تیم امدادی و پزشکی از جمله 2 نفر از نیروهای فوریت پزشکی و چهار نفر از تیم اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان به کرمانشاه اعزام شدند.
فرهاد جودی اظهار کرد: در ساعت های اولیه حادثه با هماهنگی ستاد مدیریت بحران میاندوآب، تیم های پرستاری، پزشکی و امداد و نجات متشکل از تیم های واکنش سریع، پزشکی جراحی و برداشت آوار از شهرستان میاندوآب به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه پس از زلزله هیچگونه مشکلی از بابت ارائه خدمات توسط شرکت های گاز، برق، مخابرات و آب و فاضلاب در شهرستان میاندوآب ایجاد نشد، گفت: خسارت وارده در این شهرستان جزئی بوده و تیم هایی برای بررسی و اعلام خسارات ناشی از زلزله و رفع مشکلات خسارت دیدگان تشکیل یافته است.
جودی بیان کرد: در روستاهای این شهرستان خسارات مالی مختصری از جمله فرو ریختن دیوار محوطه ها به وجود آمد که از سوی اکیپ های تشخیص خسارت برآورد می شود.
به گزارش ایرنا، پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌، کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه از طریق اعزام نیرو و امکانات به خصوص از استان های نزدیک به محل وقوع زلزله آغاز شد.
این زلزله در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی به خصوص شهرستان های جنوبی استان احساس شد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/3093/3072
** خبرنگار: زین العابدین شیخی **تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.